11 Ekim 2012 Perşembe

Constructivist learning approach in science teaching


In this article it is said that the constructivism is connected with the construction the information rather than acquiring it. This means, in my opinion, as a science teacher we must prompt pupils to produce their own product by take them into the experimental exercises. They must be active in lessons and discuss the reasons. Their demostrations of work in progress will explain us how they construct the information and how they use it . So planning activities in this way, provide them to use high level thinking skills and show them own creativness.

Question:

We know that portfolios or other constructivist methods need great time and students attain the results quickly. So what will we do when the  students bored in this process?

3 yorum:

  1. Yapılandırmacı yaklaşımda öğrenciye bilgi verilmez ,öğrenci ön bilgileri sayesinde ve yeni öğrendiği bilgiler ışığında bilgiler arasında köprü ,bağ oluşturarak bilgiyi zihninde yeniden oluşturur.Yani zihninde var olan şemalarıyla yeni öğrenmiş olduğu şemaları birleştirir ve özümser.Peki öğreneceği konuyla durumla ilgili şeması ,ön bilgisi yada hazırbulunuşluğu yoksa yeterli düzeyde değilse yeni bilgiyi zihnide nasıl yapılandıracak ? Hazırbulunuslugu bir şekilde hallettik eğitim süresince peki bu bize zaman sıkıntısı yaşatmaz mı ?

    YanıtlaSil
  2. 2005-2006 yılında programlarımıza giren yapılandırmacı öğrenme kalıcı öğrenme konusunda elbette geleneksel yaklaşıma göre daha avantajlı konumdadır. Uygulama kısmında öğrenci bizzat dahil edildiği (öğrenci merkezli) için öğrenilen bilgilerin kalıcılığı artar ve unutulması güçleşir. Bu bakımdan yapılandırmacı yaklaşımın geç kalınmış bir uygulanma olduğu kanısındayım.
    Fakat araştırma Eskişehir ilinde sadece 6. Sınıf ta okuyan iki şube öğrencilerine ve tek ünite baz alınarak gerçekleştirilmiş. Üstelik derse giren öğretmenin daha önceden yapılandırmacı yaklaşım hakkında bilgisi olup olmadığı veya geleneksel yaklaşım denilince aklında nelerin canlandığını bilmemekteyiz. Belki araştırmayı destekler nitelikte deney grubuna ders verirken özen gösterecek ya da geleneksel yöntemi savunmak için eğilimi diğer yönde olacak. Yani önyargıları var mıdır yok mudur tam olarak bilmiyoruz. Bu yüzden ben bu tür araştırmaların örnekleminin daha geniş tutulması, etkinliğe dahil öğretmenlerin o doğrultuda uzman kişiler seçilmesi ve bir ünite değil de niteliği farklı en az iki ünite ile uygulanması kanaatindeyim. Böylelikle araştırmamızın sonuçlarını daha kesin bir şekilde ifade eder ve eleştiriye daha az maruz kalırız diye düşünüyorum.
    Soru 1) Deney ve kontrol grubuna ders veren öğretmen geleneksel ve yapılandırmacı öğrenme konusunda ne kadar donanımlıdır?
    Soru 2) Soyut, klasik ifadelerle anlatılması güç ve deney ağırlıklı seçilen durgun elektrik ünitesi rastgele mi yoksa araştırma sorusunu ispatlar nitelikte etkin olsun diye bilerek mi seçilmiş?

    YanıtlaSil
  3. Öğretmene uygulamadan önce yapılandırmacılıkla ilgili bilgi verilmiştir deniyor makalede.Sadece bilgi verilerek sürecin yürütülmesi ne kadar sağlıklı? Ve öğretmene bilgi yerine öğretmeninde aktif rol aldığı bir etkinlik yada eğitimle yapılandırmacılık anlatılamaz mıydı ?

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.