FEN BİLGİSİ DERSLERİNDE BENZEŞİMLERİN (ANALOJİ) KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ VE ÖRNEKLERİ çalışmasında olumsuz yönde eleştiri yapabileceğim bir noktaya rastlamadım. Sadece çalışma da hangi yöntemi kullandıklarını açık bir şekilde belirtselerdi daha iyi olabilirdi. Genel olarak güzel bir çalışma olmuş. Araştırma kapsamında yapılan çalışmaların neler olduğu nasıl yapıldığı hakkında ayrıntılı bilgi verilmiş bu bence olumlu bir yönü çünkü çalışmayı okuduğumda acaba şunu nasıl yapmışlar gibisinden aklımda bir soru işareti oluşmadı. Analoji tekniği ile ilgili teorik bilgi, modelleri, yararları ve zararları gibi ayrıntılı bilgi verilmiştir buda çalışmanın olumlu yanlarındandır.
Yönteminin belirtilmesi daha iyi olurdu bu noktada sana katılıyorum. Bizler artık belirtilmese de veri toplama aracına bakarak ya da araştırma sorusuna bunu anlayabiliyoruz ancak bu çalışmaları alan dışından kişilerde okuduğu için belirtilmesi gerekirdi.
benimde dikkatimi çeken nokta yöntem belirtilmemesiydi makale genel anlamda açıklayıcı olmuş fakat analoji öğrenmek için verilen makale ve yazılı kaynakları belirtselerdi bizlerinde faydalanabileceğini düşünüyorum.
Using bridging analogies and anchoring ıntuitions to deal with students preconceptions in physics? Soru: Analojinin sıklığını, kalitesini ve öğrencinin dünyasına hitap etmesi açısından öğretmen ve öğrencilere nasıl bir eğitim verilmelidir? Soru2: köprüleme analojilerinde süreci öğretmen kurgulaması gerekli olduğu söylenmektedir. Analoji öğrenci açısından oluşturulmadığı için analoji kalıcı olur mu?
Öğretmen kurgulamayi yaparken öğrencilerinin on bilgilerini hazirbulunusluk düzeylerini kişisel özelliklerini dikkate alarak süreci gerçekleştirirse bir sorun olacağını düşünmüyorum .
Bence ders kitaplarindaki anologlarda ogrencileri etkiler.Ornegin 6.7.8. sinif ders kitabinda yeterince anologlara yer verilmedigini goruyoruz.Oysaki ogrencilerin somuttan soyuta gectikleri donemde bu anologlar cok onemli.Hangi unitelerde ya da konularda anologlara daha cok ihtiyac oldugunu dusunuyorsunuz?
Fen konularında somut konular çok gibi görünsede soyut konularda mevcuttur ve bu soyut konularda öğrenciler konularda ve kavramlarda sorun yaşamaktadırlar.Örneğin;6.sınıflarda hücre ve organeller konusu,7.sınıflarda atom ve modelleri konusunda ve 5.sınıflarda dünya,güneş ve ay konularında analoglara ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.
Araştırmacı makalede anolog hakkında bilgi vermiş.Her ne kadar yöntemi acıkca dile getirmemiş olsada Nitel bir araştırma olduğu belli oluyor.Bu araştırmacının sadece katılımcı görüşlerini başvurup bunlar üzerinde betimsel bir analiz yapılmasından belli.
köprüleme yöntemiyle oluşturulan anolojide fizik konusunun seçilmesi riskli bir çalışma olmuş. Çünkü köprülemede önemli olan çapa olarak belirtilen görüşlerin kolay silinememesidir. Öğrenciler hangisinin çapa hangisinin köprü durumu olduğunun farkına varamayabilirler.
İkbal hocam haklı olabilirsiniz ancak konu ya da ders çerçevesinde sınırlama yapmak bence doğru değil hangi konu ve hangi derste etkili bir şekilde kullanılabileceğine inaniliyorsa kullanılır diye düşünüyorum .
Analojinin mutlaka ders anlatımında bize yararı olacaktır. Fakat analojinin nasıl yapılacağını tam olarak kavrayamayan bir öğretmen yanlış analojilerle öğrencilerde kavram yanılgısına ya da öğrencinin konuyu anlayamamasına neden olabilir. Makalenin öneriler kısmında bunun vurgulanması benim beğendiğim bir nokta.
Evet polat hocam o nokta benimde dikkatimi çekti analoji tekniğini kullanırken benzetme yapılırken konu ile doğrudan ilişkili bir durum ele alınmalıdır .
Fen ogretmen adaylarinin yaptigi analog ornek 8 e bakarsak yanlisligi farkettiniz mi?denklemin sonunda Hidrojenden 2 tane oldugu halde 1 cocukla simgelenmistir.
Analoji yöntemi dersin etkileyicilgini artirilabilir ancak kavram yanilgisina sebeb olabilir..kavram yanilgisini önlemek icin öğretmen ve öğrencinin o konuda bilgisi tam olmasi gerekir.
FEN BİLGİSİ DERSLERİNDE BENZEŞİMLERİN (ANALOJİ) KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ VE ÖRNEKLERİ çalışmasında olumsuz yönde eleştiri yapabileceğim bir noktaya rastlamadım. Sadece çalışma da hangi yöntemi kullandıklarını açık bir şekilde belirtselerdi daha iyi olabilirdi. Genel olarak güzel bir çalışma olmuş. Araştırma kapsamında yapılan çalışmaların neler olduğu nasıl yapıldığı hakkında ayrıntılı bilgi verilmiş bu bence olumlu bir yönü çünkü çalışmayı okuduğumda acaba şunu nasıl yapmışlar gibisinden aklımda bir soru işareti oluşmadı. Analoji tekniği ile ilgili teorik bilgi, modelleri, yararları ve zararları gibi ayrıntılı bilgi verilmiştir buda çalışmanın olumlu yanlarındandır.
YanıtlaSilYönteminin belirtilmesi daha iyi olurdu bu noktada sana katılıyorum. Bizler artık belirtilmese de veri toplama aracına bakarak ya da araştırma sorusuna bunu anlayabiliyoruz ancak bu çalışmaları alan dışından kişilerde okuduğu için belirtilmesi gerekirdi.
Silbenimde dikkatimi çeken nokta yöntem belirtilmemesiydi makale genel anlamda açıklayıcı olmuş fakat analoji öğrenmek için verilen makale ve yazılı kaynakları belirtselerdi bizlerinde faydalanabileceğini düşünüyorum.
SilEvet ikbal hocam katılıyorum sana kaynak verilse daha iyi olurdu daha ayrıntılı bilgi edinmek isteyenler yararlanabilirdi.
SilUsing bridging analogies and anchoring ıntuitions to deal with students preconceptions in physics? Soru: Analojinin sıklığını, kalitesini ve öğrencinin dünyasına hitap etmesi açısından öğretmen ve öğrencilere nasıl bir eğitim verilmelidir? Soru2: köprüleme analojilerinde süreci öğretmen kurgulaması gerekli olduğu söylenmektedir. Analoji öğrenci açısından oluşturulmadığı için analoji kalıcı olur mu?
YanıtlaSilÖğretmen kurgulamayi yaparken öğrencilerinin on bilgilerini hazirbulunusluk düzeylerini kişisel özelliklerini dikkate alarak süreci gerçekleştirirse bir sorun olacağını düşünmüyorum .
Silİçeriğe uygunluğu da unutmamak lâzım diye düşünüyorum damla hocam.
Silögretmen tarafindan tasarlanan anolog yaratici olursa ya da animasyonlarla desteklenirse ogrenci tarafindan kalici olabilir.
YanıtlaSilBence ders kitaplarindaki anologlarda ogrencileri etkiler.Ornegin 6.7.8. sinif ders kitabinda yeterince anologlara yer verilmedigini goruyoruz.Oysaki ogrencilerin somuttan soyuta gectikleri donemde bu anologlar cok onemli.Hangi unitelerde ya da konularda anologlara daha cok ihtiyac oldugunu dusunuyorsunuz?
YanıtlaSilFen konularında somut konular çok gibi görünsede soyut konularda mevcuttur ve bu soyut konularda öğrenciler konularda ve kavramlarda sorun yaşamaktadırlar.Örneğin;6.sınıflarda hücre ve organeller konusu,7.sınıflarda atom ve modelleri konusunda ve 5.sınıflarda dünya,güneş ve ay konularında analoglara ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.
SilSevde hocamın soylediklerine ilave olarak 8. Sınıf genetik konusundada kullanılabilir .
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilAraştırmacı makalede anolog hakkında bilgi vermiş.Her ne kadar yöntemi acıkca dile getirmemiş olsada Nitel bir araştırma olduğu belli oluyor.Bu araştırmacının sadece katılımcı görüşlerini başvurup bunlar üzerinde betimsel bir analiz yapılmasından belli.
YanıtlaSilSoru:Araştırmacı Çalışma sonucunda katılımcı görüşlerine yer vermesine rağmen neden Çalışma öncesi görüşlerine yer vermemiştir makalede?
YanıtlaSilköprüleme yöntemiyle oluşturulan anolojide fizik konusunun seçilmesi riskli bir çalışma olmuş. Çünkü köprülemede önemli olan çapa olarak belirtilen görüşlerin kolay silinememesidir. Öğrenciler hangisinin çapa hangisinin köprü durumu olduğunun farkına varamayabilirler.
YanıtlaSilİkbal hocam haklı olabilirsiniz ancak konu ya da ders çerçevesinde sınırlama yapmak bence doğru değil hangi konu ve hangi derste etkili bir şekilde kullanılabileceğine inaniliyorsa kullanılır diye düşünüyorum .
SilAnalojinin mutlaka ders anlatımında bize yararı olacaktır. Fakat analojinin nasıl yapılacağını tam olarak kavrayamayan bir öğretmen yanlış analojilerle öğrencilerde kavram yanılgısına ya da öğrencinin konuyu anlayamamasına neden olabilir. Makalenin öneriler kısmında bunun vurgulanması benim beğendiğim bir nokta.
YanıtlaSilEvet polat hocam o nokta benimde dikkatimi çekti analoji tekniğini kullanırken benzetme yapılırken konu ile doğrudan ilişkili bir durum ele alınmalıdır .
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
SilFen ogretmen adaylarinin yaptigi analog ornek 8 e bakarsak yanlisligi farkettiniz mi?denklemin sonunda Hidrojenden 2 tane oldugu halde 1 cocukla simgelenmistir.
YanıtlaSilAnaloji yöntemi dersin etkileyicilgini artirilabilir ancak kavram yanilgisina sebeb olabilir..kavram yanilgisini önlemek icin öğretmen ve öğrencinin o konuda bilgisi tam olmasi gerekir.
YanıtlaSil