Çalışma fen bilimlerinde mühendislik tasarım modelinin kullanılarak kavram yanılgılarının giderilmesindeki rolünü amaçlamıştır.Bu model sadece kavram yanılgılarının giderilmesinde mi kullanılabilir?Fen eğitiminde başka nelere katkı sağlayabilir?
Aslinda bu yaklasimib fen egitiminin yapisini guncelemede etkili okacagini dusunuyorum..ogremnekn daha kalici olmasini saglamsinin yaninda tasarim yapma ve anlama yetenegini gelistitdigini dusunuyorum...Bence kavramb yanilgilarinin giderilmesinin disinda bu sebeplerde etkin rol oynar.
Makalede ilgimi ceken bir nokta; ABD de muhendislik secen ogrenci sayisinin azaldigi gorulmustur. Bu azalmaya karsilik bizde bu oranin gun gectikce artmasinin sebebi ne olabilir ??
Bu durum Türkiye'de bilinçsiz meslek seçiminin olduğunun kanıtıdır.Üniversite tercihinde sıralama ve puanı tutan birçok öğrenci yeteniğine,ilgisine ve mühendislik hakkında ön bilgi sahibi olmasına bakılmaksızın bu bölümlere yerleşmişlerdir.
öğrencilerde var olan kavram yanılgılarının giderilebilmesi için öğrencilerin önce bilgilerinden şüphe etmesi ve bilgilerinin soruları cevaplama da yetersiz kalması gerekmektedir. Legolarla mühendislik tasarım modelinin bu nokta da çok etkili olabileceğini düşünüyorum. Ayrıca öğrencilerin kavrama noktasında zorlandığı konuları görsel materyale dönüştürme noktasında da çok etkili olacaktır.
katılıyorum sana hüsne aynı zamanda eğlenerek öğrenme gerçekleştiği için ve konular daha çok somutlaştırıldığı için daha anlamlı ve kalıcı öğrenme olacağını düşünüyorum.
soru: Bu çalışma Amerika da bir okulda yapılmış ve Türkiye ile Amerika' nın eğitim sistemleri birbirinden farklı. acaba bu araştırma aynı şekilde Türkiye de bir okulda yapılsaydı nasıl bir farklılık olurdu ya da bir farklılık olur muydu?
Mühendislik tabanlı öğretimin öğrencilerin ilgisini dikkatini çekerek kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğu görülüyor.Önceki hafta kimya konusu asit baz üzerinde yapılan çalışma,bu hafta biyoloji konusu üzerine çalışılan bir araştırma.Fizik üzerine yapılan çalışmaların da olduğu kanatindeyim.Soru : mühendislik tasarım modeli kullanılarak derslerin işlenmesi fen matematik mühendislik gibi alanlara talep konusunda olumlu yönde katkıda bulunurken resim ,müzik gibi sanatsal derslerin arka plana atılmasına neden olabilir mi ?
Sana katılıyorum Fatih hocam.Öğrenci motivasyonuna olumlu etkisi kaçınılmazdır.Fizik konularında basit makinelerde var diye hatırlıyorum. Ancak resim , müzik gibi derslerde de mühendislik ve tasarım vardır. Burda önemli olan derslere monte edilebilirliği ve maliyeti bence. soru: mühendislik tasarım modeli sadece tasarımda kalmamalı inovasyona etkisi olmalıdır bu nasıl sağlanabilir?
Wendell tarafından ses bilimi öğretmek için kullanılan LEB 'den faydalanılarak müzik dersinede uygulanabilr ayrıca bilim kurgu için tasarlanan hayvanlar öğrencilerse resim ve sanat gelişiminide gösterebilir. Önceki çalışmalarda yapılan gitar tasarımı ve ders sürecinde bahsedilen metronom örneği o alanlarda da yapıldığını destekler niteliktedir.
Çalışmanın karma metotla yapılması bulguların sağlıklı olması açısından çok iyi olmuş. Makaleden benim anladığım mühendislik tasarımı sayesinde öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerinin öğrenme üzerinde olumlu etkilerinin olduğudur.soru: mühendislik tasarımının maliyetli ve uygulanmasının zor olduğu göz önüne alındığında çocuklara eğitimde alternatif olarak kullanabileceğimiz ne gibi yöntemler olabilir?
Mühendislik tasarımı, öğrencilerin bilimsel, matematik ve teknolojik kavramları düşünmesi, modelleme ve gelecek vaat eden çözümlerin analizini içeren, öğrenmek için birçok olası çözüm aramak olan sorunların çözümünü içermektedir. Literatüre baktığımızda hayvanlar hakkında yanlış kavramlara sahip olan sadece çocuklar değil; lise öğrencisi ya da öğretmen adaylarının da kavram yanılgısına sahip olduğunu gösteriyor. çalışmada eğitimcilere mühendislik tasarımı ile ilgili eğitim verilmemiştir.
iköğretim öğrencilerin zorluk çektikleri hayvanları sınıflandırma ünitesinde kavramların mühendislik tasarımıyla öğretilmesi makalenin olumlu yönüdür. öğrencilerin kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kullanılan ön test ve son testten sonra görüşmelerinde yapılması ve görüşmelerden yüksek puan alınmasının sebebi legolarla öğretimin daha somut olduğu için akılda kaldığını kalıcılığı sağladığı için daha uzun hatırlanması olarak gösterilebilir.öğrenciler legolarla öğrenim gördükleri için yapılandırmacı ve aktif öğrenme gerçekleştirmişlerdir. Soru: Yurt dışında bu araştırma Ulusal bilim vakfı tarafından destek almış bizim ülkemizde bunun gibi çalışmalar yapmak istersek TUBİTAK ''dan başka nerelere müracat etmemiz gerekir?
SORU:Bu çalımada Biyoloji konusuna Daha önceki Çalışmalarda Fizik konularına uygulanmıştı.Mühendislik tabanlı öğrenme metodu Kimyanın Atom Yapısı Konusuna uygulana bilirmi.Nasıl uygulanır?.Bunun dışında varsa uygulanabilecek bir kimya konusu var mı? Hangisi?nasıl?
Makalede ve yapılan araştırmalarda Lego mühendislik tasarımının(LEB) fizik kimya biyoloji konularına uyarlanmış ve başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Böyle bir çalışma var iken meb te maliyet açısından uygulanması biraz zor gibi görünüyor fakat üniversite ya da fakülte bünyesinde maliyet açısından temin edilmesi daha kolay diye düşünüyorum. Üniversite bünyesinde lego laboratuvar ı kurulsa en azından üniversite öğrencilerine LEB ile ilgili çalışmalar gösterilse faydalı olmaz mı?
Çalışma fen bilimlerinde mühendislik tasarım modelinin kullanılarak kavram yanılgılarının giderilmesindeki rolünü amaçlamıştır.Bu model sadece kavram yanılgılarının giderilmesinde mi kullanılabilir?Fen eğitiminde başka nelere katkı sağlayabilir?
YanıtlaSilAslinda bu yaklasimib fen egitiminin yapisini guncelemede etkili okacagini dusunuyorum..ogremnekn daha kalici olmasini saglamsinin yaninda tasarim yapma ve anlama yetenegini gelistitdigini dusunuyorum...Bence kavramb yanilgilarinin giderilmesinin disinda bu sebeplerde etkin rol oynar.
SilMakalede ilgimi ceken bir nokta; ABD de muhendislik secen ogrenci sayisinin azaldigi gorulmustur. Bu azalmaya karsilik bizde bu oranin gun gectikce artmasinin sebebi ne olabilir ??
YanıtlaSilBu durum Türkiye'de bilinçsiz meslek seçiminin olduğunun kanıtıdır.Üniversite tercihinde sıralama ve puanı tutan birçok öğrenci yeteniğine,ilgisine ve mühendislik hakkında ön bilgi sahibi olmasına bakılmaksızın bu bölümlere yerleşmişlerdir.
SilSevde hocam söylediklerine katılıyorum ek olarak da üniversiteye giriş puanları eskiye göre çok düştü artisdaki bir sebep de bu bence.
Silöğrencilerde var olan kavram yanılgılarının giderilebilmesi için öğrencilerin önce bilgilerinden şüphe etmesi ve bilgilerinin soruları cevaplama da yetersiz kalması gerekmektedir. Legolarla mühendislik tasarım modelinin bu nokta da çok etkili olabileceğini düşünüyorum. Ayrıca öğrencilerin kavrama noktasında zorlandığı konuları görsel materyale dönüştürme noktasında da çok etkili olacaktır.
YanıtlaSilkatılıyorum sana hüsne aynı zamanda eğlenerek öğrenme gerçekleştiği için ve konular daha çok somutlaştırıldığı için daha anlamlı ve kalıcı öğrenme olacağını düşünüyorum.
Silsoru: Bu çalışma Amerika da bir okulda yapılmış ve Türkiye ile Amerika' nın eğitim sistemleri birbirinden farklı. acaba bu araştırma aynı şekilde Türkiye de bir okulda yapılsaydı nasıl bir farklılık olurdu ya da bir farklılık olur muydu?
YanıtlaSilMühendislik tabanlı öğretimin öğrencilerin ilgisini dikkatini çekerek kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğu görülüyor.Önceki hafta kimya konusu asit baz üzerinde yapılan çalışma,bu hafta biyoloji konusu üzerine çalışılan bir araştırma.Fizik üzerine yapılan çalışmaların da olduğu kanatindeyim.Soru : mühendislik tasarım modeli kullanılarak derslerin işlenmesi fen matematik mühendislik gibi alanlara talep konusunda olumlu yönde katkıda bulunurken resim ,müzik gibi sanatsal derslerin arka plana atılmasına neden olabilir mi ?
YanıtlaSilSana katılıyorum Fatih hocam.Öğrenci motivasyonuna olumlu etkisi kaçınılmazdır.Fizik konularında basit makinelerde var diye hatırlıyorum. Ancak resim , müzik gibi derslerde de mühendislik ve tasarım vardır. Burda önemli olan derslere monte edilebilirliği ve maliyeti bence.
Silsoru: mühendislik tasarım modeli sadece tasarımda kalmamalı inovasyona etkisi olmalıdır bu nasıl sağlanabilir?
Wendell tarafından ses bilimi öğretmek için kullanılan LEB 'den faydalanılarak müzik dersinede uygulanabilr ayrıca bilim kurgu için tasarlanan hayvanlar öğrencilerse resim ve sanat gelişiminide gösterebilir. Önceki çalışmalarda yapılan gitar tasarımı ve ders sürecinde bahsedilen metronom örneği o alanlarda da yapıldığını destekler niteliktedir.
SilÇalışmanın karma metotla yapılması bulguların sağlıklı olması açısından çok iyi olmuş. Makaleden benim anladığım mühendislik tasarımı sayesinde öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerinin öğrenme üzerinde olumlu etkilerinin olduğudur.soru: mühendislik tasarımının maliyetli ve uygulanmasının zor olduğu göz önüne alındığında çocuklara eğitimde alternatif olarak kullanabileceğimiz ne gibi yöntemler olabilir?
YanıtlaSilEvlerinde kullanmadiklari ise yaramayan materyalleri degerlendirmelerini isteyerek yaraticiliklarinida gelistirebiliriz.
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
SilMaliyeti düşük malzemeler ile de çok farklı özgün ve yaratici ürünler orataya çıkabileceğini düşünüyorum.
SilMühendislik tasarımı, öğrencilerin bilimsel, matematik ve teknolojik kavramları düşünmesi, modelleme ve gelecek vaat eden çözümlerin analizini içeren, öğrenmek için birçok olası çözüm aramak olan sorunların çözümünü içermektedir. Literatüre baktığımızda hayvanlar hakkında yanlış kavramlara sahip olan sadece çocuklar değil; lise öğrencisi ya da öğretmen adaylarının da kavram yanılgısına sahip olduğunu gösteriyor. çalışmada eğitimcilere mühendislik tasarımı ile ilgili eğitim verilmemiştir.
YanıtlaSilTasarim dizayn tabanli ogrenme ulkemizde ozgun bir konudur.Proje ve problem tabanli ogrenmeyle kesistigi bircok nokta oldugunu dusunuyorum.Proje tabanli ogrenmeden farki nedir?
YanıtlaSilHocam anladığım kadarıyla birinde süreç değerlendirmesi var diğerinde yanı proje tabanlı öğrenmede ise ürün değerlendirmesi var.
Siliköğretim öğrencilerin zorluk çektikleri hayvanları sınıflandırma ünitesinde kavramların mühendislik tasarımıyla öğretilmesi makalenin olumlu yönüdür. öğrencilerin kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kullanılan ön test ve son testten sonra görüşmelerinde yapılması ve görüşmelerden yüksek puan alınmasının sebebi legolarla öğretimin daha somut olduğu için akılda kaldığını kalıcılığı sağladığı için daha uzun hatırlanması olarak gösterilebilir.öğrenciler legolarla öğrenim gördükleri için yapılandırmacı ve aktif öğrenme gerçekleştirmişlerdir.
YanıtlaSilSoru: Yurt dışında bu araştırma Ulusal bilim vakfı tarafından destek almış bizim ülkemizde bunun gibi çalışmalar yapmak istersek TUBİTAK ''dan başka nerelere müracat etmemiz gerekir?
Kübra Nur hocam yanlış bilmiyorsam çalışmada öğretmenlere yaz tatilinde 3 günlük eğitim verildiği söyleniyor.
YanıtlaSilBen çalışmada Kontrol grubu ile deney gurubunu tam anlayamadım kontrol grubu ve deney grubuna ne yapılmış tam olarak.
YanıtlaSilSORU:Bu çalımada Biyoloji konusuna Daha önceki Çalışmalarda Fizik konularına uygulanmıştı.Mühendislik tabanlı öğrenme metodu Kimyanın Atom Yapısı Konusuna uygulana bilirmi.Nasıl uygulanır?.Bunun dışında varsa uygulanabilecek bir kimya konusu var mı? Hangisi?nasıl?
YanıtlaSilMakalede ve yapılan araştırmalarda Lego mühendislik tasarımının(LEB) fizik kimya biyoloji konularına uyarlanmış ve başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Böyle bir çalışma var iken meb te maliyet açısından uygulanması biraz zor gibi görünüyor fakat üniversite ya da fakülte bünyesinde maliyet açısından temin edilmesi daha kolay diye düşünüyorum. Üniversite bünyesinde lego laboratuvar ı kurulsa en azından üniversite öğrencilerine LEB ile ilgili çalışmalar gösterilse faydalı olmaz mı?
YanıtlaSil