18 Kasım 2015 Çarşamba

YÖNTEM OLARAK MÜHENDİSLİK-DİZAYNA VE DERS MATERYALİ OLARAK LEGOLARA ÖĞRETMEN İLE ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAKIŞ AÇILARININ İNCELENMESİ*

28 yorum:

  1. Çalışmanın mühendislik dizayn ve lego tasarımında öğretmen ve öğretmen adaylarıyla literatürdeki diğer çalışmalardan farklı olarak görülmesi orijinallik katmıştır.Çağdaş fen eğitiminde fen okuryazarlığı boyutları ve BSB birleştirilmesi sonucu lego tasarlama gerçekleştirilmesi, öğrenciyi bilime duyarlı,ilgili,istekli kişi olarak yetiştirmede katkı sağlaması ve veri toplama aşamasında kullanılan öntest- sontest, anket,serbest çizim yöntemleriyle veri çeşitleme sağlanması çalışmanın olumlu yönüdür. Literatürde Türk bilim adamlarının fazla olmaması , uygulanan yöntemin süresinin belirtilmemesi çalışmanın eksik yönüdür.
    Soru: Mühendislik dizayn temelli öğretimi lisans eğitimde verilmek istenirse eğitmen olarak kim seçilmelidir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulanan yontemin suresi her 2 gruba farkli gunlerde 1 gündür.

      Sil
  2. Çalışmanın her aşaması detaylı bir şekilde aktarılmış ancak çalışmanın mülakat ve çizim aşamasına bütün katılıcılar dahil edilmiş mi eğer edilmediyse katılanlar nasıl belirlenmiş bu konuda bir açıklama bulunmamakta ve eksiklik olarak dikkat çekmekte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm katılımcılar dahil edilmiş bulgular ve sonuçlar tüm katılımcıların üzerinden verilmiş sadece örnek olsun diye bir kaç katılımcının verilerinin resmine yer verilmiş.

      Sil
  3. Araştırma simdiye kadar okuduğum diğer makalere göre farklı bir konuya değinmişti.Araştırmada fen ve matematiğin birlikte kullanılmasıyla mühendislik logo ve çalışmalara olumlu katkı yapılacağı söylemiş.

    YanıtlaSil
  4. SORU: Daha önce Orta okulda okutulan dersin adı Fen Bilgisiydi. Sonrasında Fen ve Teknoloji oldu.Şimdi ise Fen Bilimleri olarak değiştirildi tekralden. Buna pareler olarak ta Fen Derslerinde matematiksel işlemler gidgide azaltılmaya başlandı.Bu çalışmayı göz önünde bulundurulsak tam tersi bir durum olması gerekmez miydi?Mevcut durumun sebebi ne olabilir?

    YanıtlaSil
  5. Araştırmaya bütün katılımcılar dahil edilmiş(Bk. tablo 2 ve 3) çizimler örnek olsun diye birkaç tane verilmiş sadece anladığım kadarıyla(Bk: tablo 4 ve 6)

    YanıtlaSil
  6. Genel olarak güzel bir çalışma olmuş. Araştırma kapsamında yapılan çalışmaların neler olduğu nasıl yapıldığı hakkında ayrıntılı bilgi verilmiş bu bence olumlu bir yönü çünkü çalışmayı okuduğumda acaba şunu nasıl yapmışlar gibisinden aklımda bir soru işareti oluşmadı. Yöntem olarak mühendislik-dizayna ve ders materyali olarak Legolar hakkında bir bilgim yoktu bu çalışmada yer verilen bilgiler sayesinde öğrendim özellikle Legolarla yapılmış bir modelin fotoğrafına yer verilmesi daha iyi öğrenmemi sağladı.

    YanıtlaSil
  7. Soru: Fen derslerine mühendislik- dizayn yönteminin eklenmesi öğrencilerin derse bakış açısını nasıl etkiler ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilimsel dusunme becerilerini arttirir,sorgulama ,elestirel dusunme yaraticilik, fen dersine karsi ilgi ve merak uyandirabilir.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  8. Çalışma bilimsel sorgulama yöntemiyle mühendislik dizayn ve lego tasarımınn yapıldığınin güzel bir örneği olmuş.Çalismada yapılan her aşamanın detaylı yazılması ve öğrenmeyi merkeze alarak problemlerin çözülmesi olumlu yönü olmuş.

    YanıtlaSil
  9. Soru : Yurt dışında yapılan STEM ( Science Teknology Enginerr Matemetic )uygulamasının turkiyede FTMM( Fen Teknoloji Mühendislik Matematik) olarak uyarlanması için neler yapılabilir?

    YanıtlaSil
  10. Soru:Bu konuyla ilgi bir calisma ogrencilerlede yapilabilir miydi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yapılabilirdi, hatta öğrencilerin ilgisini daha çok çekerdi. Mesela basit makinalar konusu Legolar ile öğretilebilirdi. Legolar ile bir sınıfa anlatılırdı, diğer sınıfa geleneksel yaklaşımla aynı konu aynı hoca tarafından anlatılırdı. Ve böylece Legolar ile öğretimin öğrencilerin başarısı üzerine etkisi incelenebilirdi.

      Sil
  11. fen denilince genellikle akla ilk gelen laboratuar deney uygulamalarıdır.Fen öğretim programımızı düşündüğümüzde yapılan laboratuar çalışmaları öğrencilere yapma imkanı çok vermediğinden yaratıcılıklarına anlamlı bir katkı yaptığını düşünmüyorum.
    Günümüzde üreten birey üreten toplum hep bir adım öndedir.
    Soru : Her okulda laboratuar oluşturma çalışması yerine eğitim bölgeleri tespit edilip her eğitim bölgesine STEM merkezlerinin kurulması öğrencilerin başarısını nasıl etkilerdi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egitim bölgeleri fikrine katiliyorum hocam ek olarak bilim sanat merkezleri suan ulkemizde gundemde olan okullardir.Bilim sanat merkezlerine secilen ogretmen ve ogrencilerde farklidir. Mufredatlarina bu yontemin cok uygun oldugunu dusunuyorum.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  12. çalışmada yer alan dört etkinlikten sonra Mühendisler ne yapar? konuluçizim yapmaları için her iki gruptan 10'ar kişinin seçildiğini söylemesine karşın bu seçimin neye göre yapıldığını ve diğer katılımcıların neden çizim etkinliğine katılmadığını belirtmemiş.
    mühendislerin özellikleri öğretmen grubunda ön- son testlerde anlamlı bir farklılık yoktur bununla ilgili ne yapıldığından bahsedebilirdi.
    soru: mühendislik deyince hep bir somut materyal geliştirip yapan biri yani pratik algılanıyor bu algı nasıl kırılabilir?

    YanıtlaSil
  13. Gonulluluk esasina gore secilmis hocam (sayfa 767)

    YanıtlaSil
  14. Arastirma fen egitimi acisindan ozgundur ilgi cekicidir.Okuyucuya farkli bir bakis acisi kazandirmaktadir.Robot tasarlama yarismalari haric buna benzer bir calismayla hic karsilasmadim.Egitim sistemimizi dusundugumuzde muhendislik dizayn yonteminin mufredata hemen aktarilmasi radikal ve maliyetlidir fakat teknoloji tasarim dersiyle bazi amaclari ortusmektedir.Disiplinler arasi yaklasimla hem fen ogretmenlerinin hem teknoloji tasarim ogretmenlerinin ortak calismasiyla muhendislik dizayn dersi secmeli ders olarak programlara eklenebilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence normal şartlarda eklenebilir hocam hatta eğlenceli öğretici ve yaratıcı olabilir. ancak bizim sürekli değişkenlik gösteren eğitim sistemimiz düşünüldüğünde yakın zamanda çok mümkün gözükmüyor.

      Sil
  15. Soru:Bu konuyla ilgi bir calisma ogrencilerlede yapilabilir miydi ?

    YanıtlaSil
  16. Çalışma fen bilgisi öğretmenligi bölümünde ögrenim gören ögretmen adaylarının ve fen bilgisi öğretmenlerinin yöntem olarak mühendislik-dizayna ve ders materyali olarak legolara bakış açılarını incelemek amacıyla yapılmış, öğretmen ve öğretmen adaylarının zihinlerinde canlanan şemaların çizime yansıtılmasıyla birlikte mühendislerin çalışma alanlarına ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yer alan soruların teker teker incelenerek adayların hangi cevapları verdiğinin incelenmesi olumlu yönlerindendir. bazı katılımcıların çizimlerine yer verilmesi de çalışmayı destekler nitelikte olmuştur.

    YanıtlaSil
  17. Öğretmenlerin çoğu mühendislik yönteminin öğrencileri farklı bilgi ve beceri yönünden
    geliştirmesi sebebiyle mühendislik eğitiminin fen eğitimine dâhil edilmesi gerektiğini ifade
    etmektedirler. Öğretmenler mühendislik yöntemini, bilimsel problem çözme yöntemine
    benzetmektedirler. Öğretim programı değişikliğinde karşılaşılabilecek başlıca engelleri zaman,
    maliyet ve yetişmiş insan gücü olarak açıklamaktadırlar. Bu engellere rağmen yöntemde çeşitlilik
    ve etkili bir fen eğitimi için Eğitim fakültelerinde mühendislik-dizayn temelli bir dersin olması
    gerektiğini ifade etmektedirler. Öğretmenlere göre mühendislik-dizayn temelli fen eğitiminin
    öğretim programında yer almasının ön koşulu, lisans düzeyinde öğretmen adaylarına böyle bir
    eğitimin verilmesidir. Mühendislik-dizayn temelli bir dersin öğrencilerin yaygın olarak psikomotor,
    yaratıcı ve sosyal düşünme becerilerini geliştireceğini düşünmektedirler.sizce böyle bir eğitimin verilmesinin avantajları ve dezavantajları neler olabilir?

    YanıtlaSil
  18. Muhendislik dizayn ve legolarin ders materyali olarak kullanimina ogretmen ve ogretmen adaylarinin bakis acisini inceleyen bu calisma egitimde lego kullaniminin katkisinin ne yonde olacagini gostermesi acisindan faydali olmustur. Fen bilimleri deyince aklimiza laboratuvar ve deney kavramlari geliyor. Fakat fen sadece bunlar degil... hayatin kendisi. Muhendislik dizaynin fen bilimleri dersine entegre edilmesi fenin gunluk hayati daha iyi yorumlamasinda ogrencilere kolaylik saglayacak ve dersimizi daha anlasilabilir hale getirecektir. Calisma muhendislik dizayn hakkinda calismalar yapilmasi gerektigini, bunu muhendislik dizayn hakkinda bilgi sahibi olan ogretmenlerinde kullanmak istedigini fakat imkanlarin buna elvermedigini gostermektedir.
    Calisma da cikrik tasarimi etkinligi hikaye metni okutuldugundan bahsediliyor.. bu metin makale de ek olarak verilseydi bizlerin de muhendislik dizaynin nasil uygulanacagi hakkinda bikgi sahibi olmamiz saglanabilirdi diye dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  19. Yapılan seminerler öğretmen adaylarına öğretmenlerden daha çok fayda sağladığı görülmüştür. Bu yüzden Muhendislik dizaynin fen bilimleri dersine entegre edilmesi üniversite den başlaması gerekir. 770. Sayfadaki 2. Sorunun A1. Maddesi hatalı olmuş bana göre. Bu araştırmayı yapan araştırmacılar kendi bulundukları Üniversite de bu dersin entegre edilmesi ile ilgili çalışma yapmışlardır?

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.