Çalışmada genel olarak olumsuz yönde eleştirebileceğim bir noktaya rastlamadım. Ancak programa dayalı öğrenme modelinin öneminden bahsetmiş fakat probleme dayalı öğrenme modeli ile ilgili ayrıntılı bilgi verilmemiş verilse daha güzel olurdu diye düşünüyorum. Bence güzel bir çalışma olmuş kullanılan veri toplama araçları hakkında bilgi verilmesi ve bunların nasıl uygulandığının bilgisinin verilmesi, Uygulamaya başlamadan önce araştırmacı tarafından öğrencilere öğrenme aracı ile ilgili bilgi verilmesi, menüleri nasıl kullanacakları gösterilmesi gibi özellikler çalışmanın olumlu yanlarındandır.
soru: Eğitim sistemimiz düşünüldüğünde okullarda Fen Bilimleri derslerinde WEB ORTAMINDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİ etkili bir şekilde kullanmamız mümkün müdür ?
Öğrencilerin web eğitimine uygun sosyo-kültürel yapıya sahip olmaları uygulanabilirlik de önemli bence.Öğrenciler eğer bu yapıya yatkınsa bence etkin bir kullanım kesinlikle olabilir diye düşünüyorum.Acaba bu uygulanabilirlik konudan konuya değişir mi?yoksa kapsamı geniş tutabilirmiydik acaba...
web ortamında probleme dayalı öğrenme yöntemi fen ünitelerinin hepsinde etkili bir şekilde kullanılabilir ancak öğretmenin bu yöntemi etkili bir şekilde kullanabiliyor olması gerekir
bence de web ortamında probleme dayalı öğrenme yöntemi tüm ünitelerde uygulanabilir ancak eğitim sistemimiz ve alt yapımız bunun için uygun mu bu konuda emin değilim.
Web tabanli probleme dayali öğrenme yönteminin öğrencilerin ilgisini cekebilecek bir öğrenme yöntemi olduğunu düşünüyorum.Uzaktan egitime dayali bir calişma olduğu icin Türkiye` de ögrenciler bu imkanlara evlerinde ne kadar ulasabilirler?
Bu çalışma bence bu yöntemin birde kalıcı öğrenmeye de etkisinin olup olmadığını araştırmalıydı diye düşünüyorum.Yoksa bu sonuçlardan da yola çıkarak kalıcı öğrenme ile ilgili yorum yapabilir miyiz?
Çalışmayı genel anlamda başarılı buldum ancak 30 soruluk asit baz konusu başarı testi oluşturulup uygulanmış fakat bu test paylaşılmamış ayrıca farklı öğrenme stilindeki öğrencilerin deney gruplarına hangi sayıda dağıtıldığından bahsetmemiştir. soru: Online olarak probleme dayalı öğrenme yöntemi uygulanacak olsa en iyi hangi konulara uygulanabilir?
Konu olarak fen egitiminde fizik ve kimya ile ilgili unitelere web tabanli probleme dayali öğrenmenin daha cok yakisacağini dusunuyorum.Ornegin kuvvet ve hareket, yasamimizdaki elektrik gibi unitelerde problem durumu cok farkli cesitlerde hazirlanabilir.Biyoloji temelli unitelerde de uygulanabilir ama konular daha kisitli olur.
Makalede bahsedilen web tabanlı problem çözme yönteminde uygulanan bilgilerin basitten karmaşığa sunulması,grupların heterojen olması, akran değerlendirmeye fırsat sunması, çağdaş öğretimi benimsediğini göstermesi olumlu yönüdür. Ancak öğrenmede kullanılan 6 aşamanın araştırmaya katılan öğrencilerin bütününü temsil ettiğine dair bilgi verilmemesi,öğrencilerin çalışma sonucunda neler ürettiği belirtilmemesi eksik yönüdür. Çalışmanın uygulama süresinin 10 saat sürmesini sınırlı buldum, tanısal testin bir örneğini vermesi güzel olmuş fakat hangi kavram yanılgısına hitap edebileceği yazılmamış. Varsa diğer tanısal örnekleride paylaşılsaydı makale sonucunda bahdesilen kavram yanılgılarının giderilmesi hakkında uygulanabilme olasılığı artardı. Soru: web tabanlı problem çözme öğretimde kavramların öğretilmesi amaçlanmış bunuda animasyon ve simülasyonlarla yapılmış, kavram yanılgılarının tespitinde kullanılan tanısal testi daha nasıl geliştirilebilirdi?
Çalışmayı bende genel anlamda başarılı buldum. Fakat bana göre eksik olan kısım öğrenme stilleri belirlenen öğrencilerin hepsine hitap edecek etkinlikler hazırlansaydı çalışma kusursuz olabilirdi. Benim sorum ise şu tüm konuları bu yöntemle işlemeyi düşünürsek zaman faktörü bize engel olur mu?
araştırma yapılırken tüm yönleriyle düşünülerek gerekli testler uygulanmıştır. öğrencilerin çalışma sonucunda neler ürettiğinin belirtilmesi gerekiyordu. çalışmanın yöntem kısmında probleme dayalı öğrenme modeli ile ilgili ayrıntılı bilgi verilmemiş, daha fazla bilgi verilse daha iyi olurdu? Soru: Web ortamında probleme dayalı öğrenme modeli Gardner'ın "çoklu zeka kuramına" göre nasıl uygulanabilir?
Probleme dayalı öğrenmede öğretmenler öğrenenlerle birlikte öğrenen, rehber, süreci kolaylaştıran bir role sahip oldukları için sürekli bu süreyi yönetmek oldukça zordur birçok farklı bilgi ve beceriye sahip olması gerekir.
8.sınıf asit baz konusu için yapılan bu çalışma gayet başarılı bir çalışma olmuştur.Web ortamında probleme dayalı öğrenme yönteminin fen ve teknoloji dersinin hangi konusunda etkili olamayacağını söyleyebilirsiniz?
Web tabanli probleme dayalı öğrenme asit baz konusunda yapılmıştır.Kavram yanilgilarinin tespit edilerek ogrenme stillerine bakarak ona göre beş haftalik bir program yapılmıştır. Soru : web tabanlı probleme dayalı öğrenme acaba sayısal sözel tüm derslerin öğretim programlarında etkin şekilde uygulanabilir mi ?
Web tabanlı öğretim için teknolojik altyapı, öğretmenleri bu konuda bilgilendirme, finansal yük gibi faktörler dezavantaj larıdır ülkemiz içinde bu çalışmalar henüz oluşmamıştır tam anlamıyla. Makalede geleneksel öğretim çocuklara nasıl aktarılmıştır?
Wep tabanlı problem çözüm yonteminin aşamalarının uygulanışını güzel bir şekilde aktarmis. Literatür arastirmasinin sonuclarinin kısa kısa belirtilmesi olumlu yanlarındadır.Okurken suda olsa dediğim noktalar tespit edemedim. Soru: fen ve teknoloji dersinde başka hangi konular için böyle bir çalışma yapılabilir ?
Çalışmada genel olarak olumsuz yönde eleştirebileceğim bir noktaya rastlamadım. Ancak programa dayalı öğrenme modelinin öneminden bahsetmiş fakat probleme dayalı öğrenme modeli ile ilgili ayrıntılı bilgi verilmemiş verilse daha güzel olurdu diye düşünüyorum. Bence güzel bir çalışma olmuş kullanılan veri toplama araçları hakkında bilgi verilmesi ve bunların nasıl uygulandığının bilgisinin verilmesi, Uygulamaya başlamadan önce araştırmacı tarafından öğrencilere öğrenme aracı ile ilgili bilgi verilmesi, menüleri nasıl kullanacakları gösterilmesi gibi özellikler çalışmanın olumlu yanlarındandır.
YanıtlaSilsoru: Eğitim sistemimiz düşünüldüğünde okullarda Fen Bilimleri derslerinde WEB ORTAMINDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİ etkili bir şekilde kullanmamız mümkün müdür ?
YanıtlaSilÖğrencilerin web eğitimine uygun sosyo-kültürel yapıya sahip olmaları uygulanabilirlik de önemli bence.Öğrenciler eğer bu yapıya yatkınsa bence etkin bir kullanım kesinlikle olabilir diye düşünüyorum.Acaba bu uygulanabilirlik konudan konuya değişir mi?yoksa kapsamı geniş tutabilirmiydik acaba...
Silweb ortamında probleme dayalı öğrenme yöntemi fen ünitelerinin hepsinde etkili bir şekilde kullanılabilir ancak öğretmenin bu yöntemi etkili bir şekilde kullanabiliyor olması gerekir
Silbence de web ortamında probleme dayalı öğrenme yöntemi tüm ünitelerde uygulanabilir ancak eğitim sistemimiz ve alt yapımız bunun için uygun mu bu konuda emin değilim.
SilWeb tabanli probleme dayali öğrenme yönteminin öğrencilerin ilgisini cekebilecek bir öğrenme yöntemi olduğunu düşünüyorum.Uzaktan egitime dayali bir calişma olduğu icin Türkiye` de ögrenciler bu imkanlara evlerinde ne kadar ulasabilirler?
SilBu çalışma bence bu yöntemin birde kalıcı öğrenmeye de etkisinin olup olmadığını araştırmalıydı diye düşünüyorum.Yoksa bu sonuçlardan da yola çıkarak kalıcı öğrenme ile ilgili yorum yapabilir miyiz?
YanıtlaSilÇalışmayı genel anlamda başarılı buldum ancak 30 soruluk asit baz konusu başarı testi oluşturulup uygulanmış fakat bu test paylaşılmamış ayrıca farklı öğrenme stilindeki öğrencilerin deney gruplarına hangi sayıda dağıtıldığından bahsetmemiştir.
YanıtlaSilsoru: Online olarak probleme dayalı öğrenme yöntemi uygulanacak olsa en iyi hangi konulara uygulanabilir?
ismail hocam katılıyorum size bence başarı testindeki soruları merak ettim ancak yok çalışma bu noktada eksik kalmış.
SilKonu olarak fen egitiminde fizik ve kimya ile ilgili unitelere web tabanli probleme dayali öğrenmenin daha cok yakisacağini dusunuyorum.Ornegin kuvvet ve hareket, yasamimizdaki elektrik gibi unitelerde problem durumu cok farkli cesitlerde hazirlanabilir.Biyoloji temelli unitelerde de uygulanabilir ama konular daha kisitli olur.
SilMakalede bahsedilen web tabanlı problem çözme yönteminde uygulanan bilgilerin basitten karmaşığa sunulması,grupların heterojen olması, akran değerlendirmeye fırsat sunması, çağdaş öğretimi benimsediğini göstermesi olumlu yönüdür. Ancak öğrenmede kullanılan 6 aşamanın araştırmaya katılan öğrencilerin bütününü temsil ettiğine dair bilgi verilmemesi,öğrencilerin çalışma sonucunda neler ürettiği belirtilmemesi eksik yönüdür. Çalışmanın uygulama süresinin 10 saat sürmesini sınırlı buldum, tanısal testin bir örneğini vermesi güzel olmuş fakat hangi kavram yanılgısına hitap edebileceği yazılmamış. Varsa diğer tanısal örnekleride paylaşılsaydı makale sonucunda bahdesilen kavram yanılgılarının giderilmesi hakkında uygulanabilme olasılığı artardı.
YanıtlaSilSoru: web tabanlı problem çözme öğretimde kavramların öğretilmesi amaçlanmış bunuda animasyon ve simülasyonlarla yapılmış, kavram yanılgılarının tespitinde kullanılan tanısal testi daha nasıl geliştirilebilirdi?
Çalışmayı bende genel anlamda başarılı buldum. Fakat bana göre eksik olan kısım öğrenme stilleri belirlenen öğrencilerin hepsine hitap edecek etkinlikler hazırlansaydı çalışma kusursuz olabilirdi. Benim sorum ise şu tüm konuları bu yöntemle işlemeyi düşünürsek zaman faktörü bize engel olur mu?
YanıtlaSilaraştırma yapılırken tüm yönleriyle düşünülerek gerekli testler uygulanmıştır. öğrencilerin çalışma sonucunda neler ürettiğinin belirtilmesi gerekiyordu. çalışmanın yöntem kısmında probleme dayalı öğrenme modeli ile ilgili ayrıntılı bilgi verilmemiş, daha fazla bilgi verilse daha iyi olurdu?
YanıtlaSilSoru: Web ortamında probleme dayalı öğrenme modeli Gardner'ın "çoklu zeka kuramına" göre nasıl uygulanabilir?
Probleme dayalı öğrenmede öğretmenler öğrenenlerle birlikte öğrenen,
YanıtlaSilrehber, süreci kolaylaştıran bir role sahip oldukları için sürekli bu süreyi yönetmek oldukça zordur birçok farklı bilgi ve beceriye sahip olması gerekir.
8.sınıf asit baz konusu için yapılan bu çalışma gayet başarılı bir çalışma olmuştur.Web ortamında probleme dayalı öğrenme yönteminin fen ve teknoloji dersinin hangi konusunda etkili olamayacağını söyleyebilirsiniz?
YanıtlaSilWeb tabanli probleme dayalı öğrenme asit baz konusunda yapılmıştır.Kavram yanilgilarinin tespit edilerek ogrenme stillerine bakarak ona göre beş haftalik bir program yapılmıştır. Soru : web tabanlı probleme dayalı öğrenme acaba sayısal sözel tüm derslerin öğretim programlarında etkin şekilde uygulanabilir mi ?
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilWeb tabanlı öğretim için teknolojik altyapı, öğretmenleri bu konuda bilgilendirme, finansal yük gibi faktörler dezavantaj larıdır ülkemiz içinde bu çalışmalar henüz oluşmamıştır tam anlamıyla.
YanıtlaSilMakalede geleneksel öğretim çocuklara nasıl aktarılmıştır?
Wep tabanlı problem çözüm yonteminin aşamalarının uygulanışını güzel bir şekilde aktarmis. Literatür arastirmasinin sonuclarinin kısa kısa belirtilmesi olumlu yanlarındadır.Okurken suda olsa dediğim noktalar tespit edemedim.
YanıtlaSilSoru: fen ve teknoloji dersinde başka hangi konular için böyle bir çalışma yapılabilir ?
çalışmanın en olumlu sonucu öğrencilerde var olan kavram yanılgılarına ulaşılmasıdır.
YanıtlaSil