Bu çalışmada VOST anketi, yarı yapılandırılmış mülakat ve gözlem yapılmıştır. Bu üç veri toplama aracının birlikte kullanılması bence çalışmanın daha güvenilir olmasını sağlamıştır. Bu bence araştırmanın olumlu tarafıdır. Bu çalışmanın sonucunda öğretmenlerin bilimin doğasını sınıf pratiğine aktaramadıkları, bilimin doğası ile ilgili geleneksel görüşlere sahip oldukları gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır, bu sonuca ulaşılmasına çalışmaya katılan öğretmenlerin hepsinin en az 10 yıllık deneyime sahip öğretmenler olması olabilir diye düşünüyorum, çünkü eğitim sistemimiz sürekli yenilenmektedir, bu ortaya çıkan sonuçlar bu 10 yıllık deneyime sahip öğretmenlerin aldıkları eğitimden etkilenmiş olabilir. Bu öğretmenler yeni mezun olmuş olsaydı Bilimin doğasını sınıf pratiğine daha etkili aktarabilirler miydi çalışma bunu tespit edecek yeterli bilgi içermediği için bence eksik kalmıştır. Soru: Bu makalede ve benim daha önceden incelediğim( Nature Of Science: Past, Present and Future) makalede bilimin doğası ile ilgili birçok araştırma yapılmış ancak neredeyse hepsinde öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları, öğretmenlerin bilimin doğasını sınıf pratiğine aktaramadıkları ve öğretmenlerin bilimin doğası ile ilgili geleneksel görüşlere sahip oldukları gibi sonuçlara ulaşıldığını gördüm. sonuçların böyle çıkmasının sebepleri neler olabilir?
Bilimin doğasına yeterli önem ve bu konuda yeterli eğitimin verilmemesinden olabilir. Maalesef sınav odaklı öğrenciler yetiştirdiğimiz için çevreye ve bilime ilgi vakit kaybı gibi görülmektedir.
Öğretmenler ve araştırmacı ders kitaplarında bilimsel bilgi yanlış,hatalı yada eksik olarak anlatıldığına değinmiştir.İster istemez ders kitaplarına bağlı kalınarak dersler anlatıldığı için zaman içerisinde bu monotorlaşır. bir süre sonra bu öğretmenler için olağan hale gelir. Bu durum doğal olarak öğrencilerede yansıyacaktır.Dolayısıyla yanlış ve hatalı bilgiler aktarılmış olur.Bu sebeple öncelikle ders kitaplarında tespit edilen yanlış,hatalı yada eksik konular düzeltilmelidir aksi taktirde bu durumun düzeltilmesi zor olacaktır.Düzeltme işlemi genelden ziyade kendi özel cabalarıyla düzeltmeye uğraşan öğretmenlerle sınırlı kalacaktır.
Soru:Biz öğretmenler olarak hemders kitabın bağlı kalarak,müfredatıda takip ederek bilimin doğasını öğrenciler nasıl anlatabiliriz daha iyi nasıl anlatabiliriz?
Yapılan araştırmanın nitel olmasından ve sonuçların geçerliliğinin yüksek olması bakımından üçgenleme yöntemi yapılması iyi olmuştur. Yalnız döküman analizinde kullanılan öğrenci verilerinin içeriğinden bahsedilmemesi bir eksikliktir. Öğretmenlerin deneyimli olmaları NOS konusunda daha donanımlı oldukları anlamına gelmez lisans eğitiminde NOS eğitimi alan öğretmenlerle aynı çalışma tekrarlanabilir. Soru: NOS etkinlikleri ile müfredatta bulunan tüm kazanımların ölçülebileceği bir sınav oluşturulabilir mi?
Araştırma öğretmen adaylarının da NOS yeterli anlayışa sahip olmadığını ortaya koymuştur. (Abd-El-Khalick & BouJaoude, 1997; Dogan & Abd-El-Khalick, 2008; Haidar, 1999; Murcia & Schibeci, 1999; Rubba & Harkness, 1993; 2001; Yakmaci, 1998, Tasar, 2006). şeklinde bilgi icermiştir. Dolayısıyla Damla arkadışımızın belirtiği gibi bunun öğretmenlerin 10 yıllık olmsılya yani yeni eğitim sistemini bilmemekle,yada ona adapte olmak ilgili değil başka sebeplerden kaynaklanıyor olabilir(BK:Önceki yorum içeriği)
Bu makalede öğretmenlerin bilimin doğasıyla ilgili güzel değerli farklı düşünceler olduğunu bahsetse de bunu sınıf içerisinde aktarılamadığından söz edilmiştir.Her ne kadar güzel düşünceler olsa da geleneksel öğretime kayılmıştır.Öğrencilerin yazılı,proje ve sınıf içi performans değerlerine göre değerlendirildiği belirtilmiştir.Bu değerlendirmelerle ilgili az bilgi verilip derinlemesine daha açıklayıcı ifadeler bulunmuyor. Soru : Öğretmenler bilimin doğasını öğrencilere tam anlamıyla aktaramamıştır. Bilimin doğasını öğrencilere aktarılırken nasıl yöntemler kullanılabilirdi ?
İsmail hocamın yorumlarına katılıyorum. Çalışmayı incelediğimizde seçilen öğretmenlerin herhangi bir NOS eğitimi almadığını görüyoruz. Çalışmanın öğretmenlik deneyimine dikkat etmenin yanında NOS eğitimi almış olmasınada dikkat edilmiş olsa daha sağlıklı olurdu diye düşünüyorum.
NOS eğitimi almış öğretmenlerle çalışma yapılsaydı farklı bir çalışma ve farklı bir sonuç olabilirdi.ama araştırmada olumlu sonuç bulmak gibi bir kaygı yok.araştırmalara zaten bir sonuçla yola çıkılmaz diye düşünüyorum. bu da farklı bir çalışma diye düşünüyorum bu araştırmada amaç belli zaman tecrübeye sahip öğretmenlerin bilimin doğası ile ilgili görüşlerini saptamak diye düşünüyorum.yani eski öğretmenlerle NOS araştırması yapılabilir.
Bende NOS hakkında bilgi sahibi olan kişilerle bir çalışma yapılsaydı istenilen yönde sonuç alınır diye düşünmüştüm ancak okuduğum: Nature of Science: Past, Present and Future makalesinde NOS ile ilgili bilgi sahibi olan öğretmenlerle çalışma yapılmış ve yine bu öğretmenlerin NOS'u sınıf pratiğine aktaramadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrencilerin bilimin doğası hakkında yeterli bilgi sahibi olmamasının nedeni öğretmenlerin bilimin doğası hakkında eksik bilgisine dayandırılmıştır. O zaman öğretmenlerin eksik bilgisi de üniversitede aldığı eğitime bağlanmaz mı? Eğer ki öğretmenin bilimin doğası hakkında yeterli altyapıya sahip olsaydı, öğretmenler bir şekilde bunu öğrencilere aktarırdı yani müfredat, okul müdürü, sınavlar, deneyimler gibi etkenler in etkileri fazla olmazdı. Öğretmenlerin bilimin doğas ı hakkında eksik olduğu araştırmalardada çıktığı halde neden meb, üniversite gibi kurumlar bilgilendirme(seminer gibi) çalışmaları yapmıyorlar?
Çalışmanın olumlu yönleri: Veri toplama araçlarının zenginliği makaleyi detaylandırmış. NOS ile ilgili gelişmeler geçmişten günümüze kadar güzel açıklanmış.Nitel bir araştırma olduğu için genellemelere de gidilmemiş. Soru:Ülkemizde son dönemlerde bilimin doğası, çevresel okuryazarlık gibi konular ciddi anlamda araştırılmakta ve bu konuların üzerine gidilmektedir. Bu tür güncel ve sosyal konuların hayatımıza girmesi ve içselleştirilmesi için hangi yaş döneminden itibaren bu konular işlenmelidir?
Çalışmanın olumlu yönleri: Veri toplama araçlarının zenginliği makaleyi detaylandırmış. NOS ile ilgili gelişmeler geçmişten günümüze kadar güzel açıklanmış.Nitel bir araştırma olduğu için genellemelere de gidilmemiş. Soru:Ülkemizde son dönemlerde bilimin doğası, çevresel okuryazarlık gibi konular ciddi anlamda araştırılmakta ve bu konuların üzerine gidilmektedir. Bu tür güncel ve sosyal konuların hayatımıza girmesi ve içselleştirilmesi için hangi yaş döneminden itibaren bu konular işlenmelidir?
Ogretmenlerin bilimin dogasi hakkindaki goruslerini ve etkinliklerini sadece universite egitimine , kac yillik ogretmen olduguna yada okul imkanlarina baglamanin yetersiz oldugunu dusunuyorum.Ogretmenin mesleki gelisimine ne kadar onem verdigi , fen okuryazarligi ,isini ne kadar ilgiyle yaptigi ,kendi ilkokul yasantilarina kadar cok farkli nedenler olabilir.Sinav ve zaman odakli bir egitim sistemi icerisinde bilimin dogasi ve etkinlikler ne kadar adapte edilebilir ne kadar etkili olur?
Araştırma 6. sınıf "maddenin tanecikli yapısı" ünitesi işlenirken yapılmıştır. bu ünite bilimin doğası konusunda yetersiz kalmış olabilir. Bu ünite yerine hangi ünitede de çalışma yapılabilirdi?
Makalede elde edilen sonuçlara bakıldığında öğretmenler bilimin doğasına önem vermektedir ama bu konuda yeterli bir alt yapı yoktur. Bunun sebeplerine baktığımızda sonuçlar bizlerin durumunu da yansıtmaktadır. Hipotez ve teori değişebilir ama kanunlar asla değişemez gibi cümleler bizlerinde lise çağlarından beri öğrenip kabullendiğimiz yargılardır. Kendi ders işleyişimize baktığımızda bizlerde ne yazık ki geleneksel yöntemleri kullanıyoruz. Yıllık plan dahilin de yetiştirilmesi gereken konular bizi öğretmen merkezli bir eğitime sürüklüyor buda öğrencilerin fen dersinde aktif olmasına engel olup bilimim doğasını anlamalarının önüne geçiyor. bu sorunlar ise öğretmenlerin bilimin doğasına önem vermelerine rağmen uygulamaya geçirememelerine sebep oluyor. Öğrencilere konuların öğrenilmesi için daha rahat bir süreç sağlansa ders kitapları gözden geçirilip bilimin doğası göz önünde bulundurularak hazırlansa öğretmenlerde bilimin doğasına verdikleri önemi göstererek buna uygun uygulamalarda bulunabilir. Bu özelliklerine baktığımızda araştırma sonuçları şu an görevde olan öğretmenlerimizin çoğunun durumunu yansıtıyor diyebiliriz.
Makalede VOST anketi sonucu seçilen öğretmenler için belirtilen koşullar aranması çalışmanın daha verimli olmasını sağlaması olumlu yönüdür. Fakat seçilen Fen öğretmenlerinin birden çok yıllık deneyimleri onların konuya hakim olmasını sağlamıştır ama yeteri kadar bilimin doğasının öğretim yöntemini uygulamalara aktaramamışlardır. Bu öğretmenleri seçerken bilimin doğası uygulamak için hizmet içi eğitim verilseydi sonuçlar daha başarılı çıkabilirdi ve elde edilen öğretim yöntemini geliştirmek için daha çok yöntemler araştırılabilirdi. Öğretmenlerin geçicilik ve bilimsel bilginin doğası gereği geleneksel görüşlere sahip olmasının nedeni öğretmenlerin deneyiminin 10 yıldan fazla olmasıdır. Bilimin doğası sürekli güncellik isteyen bir yol ve yöntemdir.
Bilimin doğası eğitimi öğretmenlere, eğitimle sonradan verilmeye çalışılmasının çok yol kat ettireceğini düşünmüyorum.Sanki üniversitede verilmeye başlansa bu eğitim daha iyi sonuçlar olabilir.Seçilen konu bence bilimin doğasına uygun.Ayrıca öğretmenlerin tecrübeli olması kendilerini yenileyemezler gibi düşünülmesi de bence doğru değil.
Bilimin doğası eğitimi öğretmenlere, eğitimle sonradan verilmeye çalışılmasının çok yol kat ettireceğini düşünmüyorum.Sanki üniversitede verilmeye başlansa bu eğitim daha iyi sonuçlar olabilir.Seçilen konu bence bilimin doğasına uygun.Ayrıca öğretmenlerin tecrübeli olması kendilerini yenileyemezler gibi düşünülmesi de bence doğru değil.
çalışma sonuçlarına baktığımızda aslında bir çok öğretmenin NOS hakkında sahip olduğu düşünceler çünkü ilköğretimden yükseköğretime kadar hatta yüksek öğretimde dahi bilimin doğası konusu genellikle göz ardı ediliyor.
Bu çalışmada VOST anketi, yarı yapılandırılmış mülakat ve gözlem yapılmıştır. Bu üç veri toplama aracının birlikte kullanılması bence çalışmanın daha güvenilir olmasını sağlamıştır. Bu bence araştırmanın olumlu tarafıdır. Bu çalışmanın sonucunda öğretmenlerin bilimin doğasını sınıf pratiğine aktaramadıkları, bilimin doğası ile ilgili geleneksel görüşlere sahip oldukları gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır, bu sonuca ulaşılmasına çalışmaya katılan öğretmenlerin hepsinin en az 10 yıllık deneyime sahip öğretmenler olması olabilir diye düşünüyorum, çünkü eğitim sistemimiz sürekli yenilenmektedir, bu ortaya çıkan sonuçlar bu 10 yıllık deneyime sahip öğretmenlerin aldıkları eğitimden etkilenmiş olabilir. Bu öğretmenler yeni mezun olmuş olsaydı Bilimin doğasını sınıf pratiğine daha etkili aktarabilirler miydi çalışma bunu tespit edecek yeterli bilgi içermediği için bence eksik kalmıştır.
YanıtlaSilSoru: Bu makalede ve benim daha önceden incelediğim( Nature Of Science: Past, Present and Future) makalede bilimin doğası ile ilgili birçok araştırma yapılmış ancak neredeyse hepsinde öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları, öğretmenlerin bilimin doğasını sınıf pratiğine aktaramadıkları ve öğretmenlerin bilimin doğası ile ilgili geleneksel görüşlere sahip oldukları gibi sonuçlara ulaşıldığını gördüm. sonuçların böyle çıkmasının sebepleri neler olabilir?
Bilimin doğasına yeterli önem ve bu konuda yeterli eğitimin verilmemesinden olabilir. Maalesef sınav odaklı öğrenciler yetiştirdiğimiz için çevreye ve bilime ilgi vakit kaybı gibi görülmektedir.
SilÖğretmenler ve araştırmacı ders kitaplarında bilimsel bilgi yanlış,hatalı yada eksik olarak anlatıldığına değinmiştir.İster istemez ders kitaplarına bağlı kalınarak dersler anlatıldığı için zaman içerisinde bu monotorlaşır. bir süre sonra bu öğretmenler için olağan hale gelir. Bu durum doğal olarak öğrencilerede yansıyacaktır.Dolayısıyla yanlış ve hatalı bilgiler aktarılmış olur.Bu sebeple öncelikle ders kitaplarında tespit edilen yanlış,hatalı yada eksik konular düzeltilmelidir aksi taktirde bu durumun düzeltilmesi zor olacaktır.Düzeltme işlemi genelden ziyade kendi özel cabalarıyla düzeltmeye uğraşan öğretmenlerle sınırlı kalacaktır.
YanıtlaSilSoru:Biz öğretmenler olarak hemders kitabın bağlı kalarak,müfredatıda takip ederek bilimin doğasını öğrenciler nasıl anlatabiliriz daha iyi nasıl anlatabiliriz?
YanıtlaSilYapılan araştırmanın nitel olmasından ve sonuçların geçerliliğinin yüksek olması bakımından üçgenleme yöntemi yapılması iyi olmuştur. Yalnız döküman analizinde kullanılan öğrenci verilerinin içeriğinden bahsedilmemesi bir eksikliktir. Öğretmenlerin deneyimli olmaları NOS konusunda daha donanımlı oldukları anlamına gelmez lisans eğitiminde NOS eğitimi alan öğretmenlerle aynı çalışma tekrarlanabilir.
YanıtlaSilSoru: NOS etkinlikleri ile müfredatta bulunan tüm kazanımların ölçülebileceği bir sınav oluşturulabilir mi?
Araştırma öğretmen adaylarının da NOS yeterli anlayışa sahip olmadığını ortaya koymuştur. (Abd-El-Khalick & BouJaoude, 1997; Dogan & Abd-El-Khalick, 2008; Haidar, 1999; Murcia & Schibeci, 1999; Rubba & Harkness, 1993; 2001; Yakmaci, 1998, Tasar, 2006). şeklinde bilgi icermiştir. Dolayısıyla Damla arkadışımızın belirtiği gibi bunun öğretmenlerin 10 yıllık olmsılya yani yeni eğitim sistemini bilmemekle,yada ona adapte olmak ilgili değil başka sebeplerden kaynaklanıyor olabilir(BK:Önceki yorum içeriği)
YanıtlaSilBu makalede öğretmenlerin bilimin doğasıyla ilgili güzel değerli farklı düşünceler olduğunu bahsetse de bunu sınıf içerisinde aktarılamadığından söz edilmiştir.Her ne kadar güzel düşünceler olsa da geleneksel öğretime kayılmıştır.Öğrencilerin yazılı,proje ve sınıf içi performans değerlerine göre değerlendirildiği belirtilmiştir.Bu değerlendirmelerle ilgili az bilgi verilip derinlemesine daha açıklayıcı ifadeler bulunmuyor.
YanıtlaSilSoru : Öğretmenler bilimin doğasını öğrencilere tam anlamıyla aktaramamıştır. Bilimin doğasını öğrencilere aktarılırken nasıl yöntemler kullanılabilirdi ?
İsmail hocamın yorumlarına katılıyorum. Çalışmayı incelediğimizde seçilen öğretmenlerin herhangi bir NOS eğitimi almadığını görüyoruz. Çalışmanın öğretmenlik deneyimine dikkat etmenin yanında NOS eğitimi almış olmasınada dikkat edilmiş olsa daha sağlıklı olurdu diye düşünüyorum.
YanıtlaSilNOS eğitimi almış öğretmenlerle çalışma yapılsaydı farklı bir çalışma ve farklı bir sonuç olabilirdi.ama araştırmada olumlu sonuç bulmak gibi bir kaygı yok.araştırmalara zaten bir sonuçla yola çıkılmaz diye düşünüyorum. bu da farklı bir çalışma diye düşünüyorum bu araştırmada amaç belli zaman tecrübeye sahip öğretmenlerin bilimin doğası ile ilgili görüşlerini saptamak diye düşünüyorum.yani eski öğretmenlerle NOS araştırması yapılabilir.
SilBende NOS hakkında bilgi sahibi olan kişilerle bir çalışma yapılsaydı istenilen yönde sonuç alınır diye düşünmüştüm ancak okuduğum: Nature of Science: Past, Present and Future makalesinde NOS ile ilgili bilgi sahibi olan öğretmenlerle çalışma yapılmış ve yine bu öğretmenlerin NOS'u sınıf pratiğine aktaramadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
SilÖğrencilerin bilimin doğası hakkında yeterli bilgi sahibi olmamasının nedeni öğretmenlerin bilimin doğası hakkında eksik bilgisine dayandırılmıştır. O zaman öğretmenlerin eksik bilgisi de üniversitede aldığı eğitime bağlanmaz mı? Eğer ki öğretmenin bilimin doğası hakkında yeterli altyapıya sahip olsaydı, öğretmenler bir şekilde bunu öğrencilere aktarırdı yani müfredat, okul müdürü, sınavlar, deneyimler gibi etkenler in etkileri fazla olmazdı. Öğretmenlerin bilimin doğas ı hakkında eksik olduğu araştırmalardada çıktığı halde neden meb, üniversite gibi kurumlar bilgilendirme(seminer gibi) çalışmaları yapmıyorlar?
YanıtlaSilaraştırmada öğretmenlere ders işlerken gerekli materyal imkan sağlandı mı?sağlansaydı sonuçlar etkilenir miydi?
YanıtlaSilÇalışmanın olumlu yönleri:
YanıtlaSilVeri toplama araçlarının zenginliği makaleyi detaylandırmış. NOS ile ilgili gelişmeler geçmişten günümüze kadar güzel açıklanmış.Nitel bir araştırma olduğu için genellemelere de gidilmemiş.
Soru:Ülkemizde son dönemlerde bilimin doğası, çevresel okuryazarlık gibi konular ciddi anlamda araştırılmakta ve bu konuların üzerine gidilmektedir. Bu tür güncel ve sosyal konuların hayatımıza girmesi ve içselleştirilmesi için hangi yaş döneminden itibaren bu konular işlenmelidir?
Aydan hocama katılıyorum veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme VOSTS anketi ve gözlemler yapması çalışmanın detaylı olmasını sağlamıştır.
SilÇalışmanın olumlu yönleri:
YanıtlaSilVeri toplama araçlarının zenginliği makaleyi detaylandırmış. NOS ile ilgili gelişmeler geçmişten günümüze kadar güzel açıklanmış.Nitel bir araştırma olduğu için genellemelere de gidilmemiş.
Soru:Ülkemizde son dönemlerde bilimin doğası, çevresel okuryazarlık gibi konular ciddi anlamda araştırılmakta ve bu konuların üzerine gidilmektedir. Bu tür güncel ve sosyal konuların hayatımıza girmesi ve içselleştirilmesi için hangi yaş döneminden itibaren bu konular işlenmelidir?
Ogretmenlerin bilimin dogasi hakkindaki goruslerini ve etkinliklerini sadece universite egitimine , kac yillik ogretmen olduguna yada okul imkanlarina baglamanin yetersiz oldugunu dusunuyorum.Ogretmenin mesleki gelisimine ne kadar onem verdigi , fen okuryazarligi ,isini ne kadar ilgiyle yaptigi ,kendi ilkokul yasantilarina kadar cok farkli nedenler olabilir.Sinav ve zaman odakli bir egitim sistemi icerisinde bilimin dogasi ve etkinlikler ne kadar adapte edilebilir ne kadar etkili olur?
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilAraştırma 6. sınıf "maddenin tanecikli yapısı" ünitesi işlenirken yapılmıştır. bu ünite bilimin doğası konusunda yetersiz kalmış olabilir. Bu ünite yerine hangi ünitede de çalışma yapılabilirdi?
YanıtlaSilbence maddenin tanecikli yapisi bilimin dogasi ogretmek icin cok uygun bir unite atomun tarihsel gelisimi ile baslanabilir.
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
SilMakalede elde edilen sonuçlara bakıldığında öğretmenler bilimin doğasına önem vermektedir ama bu konuda yeterli bir alt yapı yoktur. Bunun sebeplerine baktığımızda sonuçlar bizlerin durumunu da yansıtmaktadır. Hipotez ve teori değişebilir ama kanunlar asla değişemez gibi cümleler bizlerinde lise çağlarından beri öğrenip kabullendiğimiz yargılardır. Kendi ders işleyişimize baktığımızda bizlerde ne yazık ki geleneksel yöntemleri kullanıyoruz. Yıllık plan dahilin de yetiştirilmesi gereken konular bizi öğretmen merkezli bir eğitime sürüklüyor buda öğrencilerin fen dersinde aktif olmasına engel olup bilimim doğasını anlamalarının önüne geçiyor. bu sorunlar ise öğretmenlerin bilimin doğasına önem vermelerine rağmen uygulamaya geçirememelerine sebep oluyor. Öğrencilere konuların öğrenilmesi için daha rahat bir süreç sağlansa ders kitapları gözden geçirilip bilimin doğası göz önünde bulundurularak hazırlansa öğretmenlerde bilimin doğasına verdikleri önemi göstererek buna uygun uygulamalarda bulunabilir. Bu özelliklerine baktığımızda araştırma sonuçları şu an görevde olan öğretmenlerimizin çoğunun durumunu yansıtıyor diyebiliriz.
YanıtlaSilMakalede VOST anketi sonucu seçilen öğretmenler için belirtilen koşullar aranması çalışmanın daha verimli olmasını sağlaması olumlu yönüdür. Fakat seçilen Fen öğretmenlerinin birden çok yıllık deneyimleri onların konuya hakim olmasını sağlamıştır ama yeteri kadar bilimin doğasının öğretim yöntemini uygulamalara aktaramamışlardır. Bu öğretmenleri seçerken bilimin doğası uygulamak için hizmet içi eğitim verilseydi sonuçlar daha başarılı çıkabilirdi ve elde edilen öğretim yöntemini geliştirmek için daha çok yöntemler araştırılabilirdi. Öğretmenlerin geçicilik ve bilimsel bilginin doğası gereği geleneksel görüşlere sahip olmasının nedeni öğretmenlerin deneyiminin 10 yıldan fazla olmasıdır. Bilimin doğası sürekli güncellik isteyen bir yol ve yöntemdir.
YanıtlaSilBilimin doğası eğitimi öğretmenlere, eğitimle sonradan verilmeye çalışılmasının çok yol kat ettireceğini düşünmüyorum.Sanki üniversitede verilmeye başlansa bu eğitim daha iyi sonuçlar olabilir.Seçilen konu bence bilimin doğasına uygun.Ayrıca öğretmenlerin tecrübeli olması kendilerini yenileyemezler gibi düşünülmesi de bence doğru değil.
YanıtlaSilBilimin doğası eğitimi öğretmenlere, eğitimle sonradan verilmeye çalışılmasının çok yol kat ettireceğini düşünmüyorum.Sanki üniversitede verilmeye başlansa bu eğitim daha iyi sonuçlar olabilir.Seçilen konu bence bilimin doğasına uygun.Ayrıca öğretmenlerin tecrübeli olması kendilerini yenileyemezler gibi düşünülmesi de bence doğru değil.
YanıtlaSilçalışma sonuçlarına baktığımızda aslında bir çok öğretmenin NOS hakkında sahip olduğu düşünceler çünkü ilköğretimden yükseköğretime kadar hatta yüksek öğretimde dahi bilimin doğası konusu genellikle göz ardı ediliyor.
YanıtlaSil