Çalışmayı seçilen öğrencilere sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı kazanımını vermesinden dolayı genel anlamda başarılı buldum. Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının 5E modeline göre yürütüldüğü ifade edilmiş fakat şeçilen ünite başlıklarında da nasıl uygulandığı ve 5E basamaklarının yazılmaması eksik yönü olarak kalmış. Soru: Bu çalışma 12 hafta boyunca sürdürülmüş , bizde sadece bir ünite seçerek ve daha kısa zamanda , çok öğrenciyle yapsak her öğrenciye sorgulamaya dayalı yaklaşımını etkin şekilde kazandıra bilir miyiz?
Ünitenin içeriğine yani uzunluğuna göre yeterli süre olması gerekir çünkü sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı kısa sürede uygulamak çok doğru olmaz diye düşünüyorm .
sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının etkililiğini ortaya koymak için öğrencilerle görüşme yapılması etkili olmuş ama araştırmacı çalışmayı kendi yürütmüş keşke öğretmene eğitim verilip çalışmayı öğretmenin gerçekleştirilmesi sağlansaydı
Çalışmada 5E öğrenme modelinden yararlanılarak sorgulamaya dayalı öğrenme yapıldığından bahsetmiş fakat uygulamada 5E basamakları ile ilişkilendirmemiştir. Ayrıca sorgulamaya dayalı öğretimin tutuma etkisini araştıdığından bahsetmişken odak öğrenci seçimide yapılan fen dersine yönelik tutum ölçeği çalışma sonunda uygulansa daha iyi olabilirdi. soru: sorgulamaya dayalı öğrenme etkinlikleri öğrencilerin ilgisinin az olduğu konulara nasıl uyarlanabilir?
tutum olcegi baslangictada kullanilabilir arastirmada baslangicta kullanilma sebebi 38 kisi kalabalik oldugu icin bu olcekteki puana gore 2 yuksek 2 orta 2 basarisiz 6 kisi secilmistir.
Görüşme sorularını pilot uygulama yapıp sonuçları bir uzmana inceleterek, soruların anlaşılırlık düzeyini kontrol etmeleri benim dikkatimi çeken artı bir yön oldu.
Sorgulamaya dayalı öğretim öğrencilerin fene olan ilgisine motivsyonuna olumlu yönde katkı yapar.Bu araştırmada yapılan çalışmaların açıklanması ve geçerlilik güvenirlilik için çeşitli kontrollerin olması çalışmanın inandırıcılığını daha da artırmış.
öğrencilerin, ele alınacak olayların açıklamalarını zihinlerinde bizzat kendilerinin yapılandırarak gerekli değerlendirmede bulunmaları beklenmektedir. öğrenci merkezli, etkin ve öğrencilerin yaparak yaşayarak araştırmalarını gerçekleştirdiği fen anlayışını benimsemektir. Araştırma sonunda öğrencilerin fen ve teknoloji derslerine bakış açısını değiştirmiştir. Öğrencilerin bilim insanları ile ilgili görüşlerinde de belirgin değişiklikler olmuştur. Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişmesine, fen teknoloji-toplum-çevre kazanımlarını edinmelerine, fen ve teknoloji dersine, bilime ve bilim insanlarına yönelik olumlu tutum geliştirmelerine katkı sağladığını göstermiştir. soru: sorgulamaya dayalı öğretimde 5E öğrenme modelinden yararlanıldığı belirtilmiştir. fakat bu çalışmada kullanılmamıştır. kullanılmama nedeni ne olabilir?
Araştırmada 5E modeliden yararlanıldığını ve öğrenci cevaplarından bunun nasıl uygulandığına ilişkin ipiçları veriyor.Son derece güzel bir çalışma bana göre.
sorgulamaya dayalı öğretimin, aşamalı bir şekilde nasıl kullandıkları verilseydi hangi aşamalarını tam olarak yaptığını anlayabilirdik. Ayrıca laboratuvar ı eğer etkin kullanan bir öğretmen diğer öğretim yöntemlerini de eğlenceli ve anlaşılır hale getirebilir. Mesleğe yeni başlamış bir öğretmen sorgulamaya dayalı öğretim yöntemini etkili kullanabilir mi?
Öğrenim hayatında yeterli bir eğitim aldıysa ve kendini geliştirdiyse ve bu konuda kendini yeterli görüyorsa tabiki de uygulayabilir. Bunun göreve yeni başlamakla alakasının olduğunu düşünmüyorum.
Çalışmayı seçilen öğrencilere sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı kazanımını vermesinden dolayı genel anlamda başarılı buldum. Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının 5E modeline göre yürütüldüğü ifade edilmiş fakat şeçilen ünite başlıklarında da nasıl uygulandığı ve 5E basamaklarının yazılmaması eksik yönü olarak kalmış.
YanıtlaSilSoru: Bu çalışma 12 hafta boyunca sürdürülmüş , bizde sadece bir ünite seçerek ve daha kısa zamanda , çok öğrenciyle yapsak her öğrenciye sorgulamaya dayalı yaklaşımını etkin şekilde kazandıra bilir miyiz?
Ünitenin içeriğine yani uzunluğuna göre yeterli süre olması gerekir çünkü sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı kısa sürede uygulamak çok doğru olmaz diye düşünüyorm .
Silsorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının etkililiğini ortaya koymak için öğrencilerle görüşme yapılması etkili olmuş ama araştırmacı çalışmayı kendi yürütmüş keşke öğretmene eğitim verilip çalışmayı öğretmenin gerçekleştirilmesi sağlansaydı
YanıtlaSilkesinlikle katiliyorum 5.sinif ogrencilerinin bilissel yapilarina nadil hitap edilecegini en iyi kendi ogretmenleri bilir cunku somut islemler doneminde olduklari icin herseyi dogru anlamlandiramazlar
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
SilÇalışmada 5E öğrenme modelinden yararlanılarak sorgulamaya dayalı öğrenme yapıldığından bahsetmiş fakat uygulamada 5E basamakları ile ilişkilendirmemiştir. Ayrıca sorgulamaya dayalı öğretimin tutuma etkisini araştıdığından bahsetmişken odak öğrenci seçimide yapılan fen dersine yönelik tutum ölçeği çalışma sonunda uygulansa daha iyi olabilirdi.
YanıtlaSilsoru: sorgulamaya dayalı öğrenme etkinlikleri öğrencilerin ilgisinin az olduğu konulara nasıl uyarlanabilir?
tutum olcegi baslangictada kullanilabilir arastirmada baslangicta kullanilma sebebi 38 kisi kalabalik oldugu icin bu olcekteki puana gore 2 yuksek 2 orta 2 basarisiz 6 kisi secilmistir.
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
SilGörüşme sorularını pilot uygulama yapıp sonuçları bir uzmana inceleterek, soruların anlaşılırlık düzeyini kontrol etmeleri benim dikkatimi çeken artı bir yön oldu.
YanıtlaSilSorgulamaya dayalı öğretim öğrencilerin fene olan ilgisine motivsyonuna olumlu yönde katkı yapar.Bu araştırmada yapılan çalışmaların açıklanması ve geçerlilik güvenirlilik için çeşitli kontrollerin olması çalışmanın inandırıcılığını daha da artırmış.
YanıtlaSilöğrencilerin, ele alınacak olayların açıklamalarını zihinlerinde bizzat kendilerinin yapılandırarak gerekli değerlendirmede bulunmaları beklenmektedir. öğrenci merkezli, etkin ve öğrencilerin yaparak yaşayarak araştırmalarını gerçekleştirdiği fen anlayışını benimsemektir. Araştırma sonunda öğrencilerin fen ve teknoloji derslerine bakış açısını değiştirmiştir. Öğrencilerin bilim insanları ile ilgili görüşlerinde de belirgin değişiklikler olmuştur. Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişmesine, fen teknoloji-toplum-çevre kazanımlarını edinmelerine, fen ve teknoloji dersine, bilime ve bilim insanlarına yönelik olumlu tutum geliştirmelerine katkı sağladığını göstermiştir.
YanıtlaSilsoru: sorgulamaya dayalı öğretimde 5E öğrenme modelinden yararlanıldığı belirtilmiştir. fakat bu çalışmada kullanılmamıştır. kullanılmama nedeni ne olabilir?
Araştırmada 5E modeliden yararlanıldığını ve öğrenci cevaplarından bunun nasıl uygulandığına ilişkin ipiçları veriyor.Son derece güzel bir çalışma bana göre.
YanıtlaSilSoru:Bu çalışmanın uygulanmasında ilgili sınıfta uygulayıcı sınıf öğretmeni mi yoksa araştırmacılar mı?
YanıtlaSilAraştırmacılar 12 hafta boyunca uyguluyor.
Silsorgulamaya dayalı öğretimin, aşamalı bir şekilde nasıl kullandıkları verilseydi hangi aşamalarını tam olarak yaptığını anlayabilirdik. Ayrıca laboratuvar ı eğer etkin kullanan bir öğretmen diğer öğretim yöntemlerini de eğlenceli ve anlaşılır hale getirebilir. Mesleğe yeni başlamış bir öğretmen sorgulamaya dayalı öğretim yöntemini etkili kullanabilir mi?
YanıtlaSilÖğrenim hayatında yeterli bir eğitim aldıysa ve kendini geliştirdiyse ve bu konuda kendini yeterli görüyorsa tabiki de uygulayabilir. Bunun göreve yeni başlamakla alakasının olduğunu düşünmüyorum.
SilSoru: sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı diğer alanlarda (sosyal bilgiler, türkçe gibi) da etkili bir şekilde kullanılabilir mi ?
YanıtlaSilKullanılabileceğini düşünüyorum özellikle sosyal bilgilerde coğrafya konularından hava olayları şu anda aklıma ilk gelen örnek.
Sil