12 Kasım 2014 Çarşamba

Fifth Graders' Learning About Simple Machines Through Engineering Design-Based Instruction Using LEGO Materialsl

41 yorum:

  1. Bu çalışmada kentsel bir sınıf ortamında LEGO Mühendislik Tasarımını gerçekleştirmenin başarılı yanları ve zorlukları araştırılmıştır.Ayrıca LEGO Mühendislik Tasarımının öğrencilerin basit makineleri anlamaları üzerindeki etkileri araştırılmıştır

    YanıtlaSil
  2. Araştırma Amerikanın kuzeydoğu bölgesindeki büyük bir şehirde kentsel bir okulda gerçekleştirilmiştir.Benzer kağıt testleri ve yarı yapılandırılmış görüşmelerle okuldan önce ve sonra öğrencilerin kavram bilgileri ölçülmüştür.

    YanıtlaSil
  3. t testi analiz sonuçları öğrencilerin önemli ölçüde test ve görüşme sonuçlarını geliştirdiklerini göstermiştir.

    YanıtlaSil
  4. Ayrıca basit makinelerle ilgili öğrenciler tarafından oluşturulan bir kaç alternatif kavram da tanımlanmıştır.

    YanıtlaSil
  5. Makalede şu 3 soru çerçevesinde şekillenmektedir.
    1) Basit makinelere sınıf öğrencilerinin içeriği anlayışı?
    2) Basit makineler konusunda öğrencilerin önyargılarını nelerdir?
    3)Sterenberg'in triarchic zeka kuramı çerçevesi rehberliğinde lego materyaline dayalı mühendislik tabanlı öğretimin öğrencilerin yanlış anlamalarını düzeltmeye yardım edecek mi?

    YanıtlaSil
  6. Lego materyaline dayalı mühendislik tabanlı öğretimi şu şekilde açıklayabilirz:''Sorunu belirler,olası çözümler araştırılır,en iyi çözümler seçilir,iyileştirme için her türlü tedbirler alınır,prototip testler uygulanır ve en sonunda bir tasarım meydana getirir''diyebilirz.
    Bu tasarım faaliyetleri öğrencilerin bilimi anlamak için birçok beceri,sorgulama yeteneği kazandırır.3D logo öğrencilerin mekanik akıl geliştirmelerine yardımcı olur.Gerçek hayat problemlerini tasarım süreci ile çözer.

    YanıtlaSil
  7. Lego materyaline dayalı mühendislik tabanlı öğretim öğrencilerin basit makineler konusunda kavram yanılgılarını gidermiş ve kavram anlayışı geliştirmiştir diyebilirz.
    Basit makineler konusu araştırma yapılan A.B.D. ülkesinde olduğu gibi bizim ülkemizde de anlaşılması zor olan bir konudur.Araştırma da öğrencilere basit makinelerin tanımı sorulduğunda genelde kolay ve basit bir dille açıklanmaya çalışılmıştır.Bizim ülkemizde de bunda benzer durumlar ortaya çıkması muhtemeldir.Açıklamalar ise bolca kavram yanılgısı içermektedir.
    1)Öğrenciler basit makineler ve daha zor konuları da hesaba katarsak bunları açıklamalarını istediğimizde neden basit ve kolay bir açıklama gereğini duymuşlardır?

    YanıtlaSil
  8. 2) Triarchic zeka kuramı Robert Sternberg'in "triarchic mind" isimli kitabında anlatılan kuramdır. Sternberg zekayı yeniden tanımlamış ve yepyeni bir bakış açısı getirmiş, zekanın etkileşerek işleyen farklı bileşenlerden oluştuğunu söylemiş, bireyin içsel ve dışsal dünyası ile deneyimlerinin zekayla ilişkili olduğunu savunmuştur.
    Ona göre zeka, bireyin zihinsel olarak kendi kendini yönetebilme kapasitesidir. triarsik zeka kuramı kabaca bileşimsel, bağlamsal ve deneyimsel üç alt alan içermektedir. bileşimsel alan, bireyin zekice davranışlar geliştirirken kullandığı bilişsel süreç ve yapıları kapsayan içsel dünyasını kapsar. bağlamsal alan, kişinin çevresel etkenleri değerlendirmede kullandığı süreçleri ve dış dünyasını kapsar. son alanımız olan deneyimsel alan ise, bireyin deneyimlerinin iç ve dış dünyasıyla ilişkilerini içerir.
    Bu proje Strenberg'in Triarchic zeka kuramı üzerine temellendirilimiş bir çalışmadır.
    a)Neden Strenberg'in Triarchic zeka kuramı seçilmiştir?
    b)Gardner'in çoklu zeka kuramı üzerine temellendirilebilir miydi yada neden şeçilmedi?

    YanıtlaSil
  9. Triarchic zeka kuramı analitik düşünme, yaratıcı olma ve pratik düşünme açıklamalarıyla, dizayn tabanlı yaklaşım için daha uygun olsa gerek...

    YanıtlaSil
  10. arkadaşlar Triarchic zeka kuramını ismail hoca ve diğer araştırmacı mı geliştirmiş? doğrumu anlamlışım. yoksa varolan bir kuramda onun fen eğitimine katkısından mı bahsediyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Triarchic zeka kuramı Robert Sternberg'in "triarchic mind" isimli kitabında anlatılan kuramdır.Makale bu kuram üzerine temellendirilmiş.

      Sil
    2. triarchic zeka kuramı kabaca bileşimsel, bağlamsal ve deneyimsel üç alt alan içermektedir. bileşimsel alan, bireyin zekice davranışlar geliştirirken kullandığı bilişsel süreç ve yapıları kapsayan içsel dünyasını kapsar. bağlamsal alan, kişinin çevresel etkenleri değerlendirmede kullandığı süreçleri ve dış dünyasını kapsar. son alanımız olan deneyimsel alan ise, bireyin deneyimlerinin iç ve dış dünyasıyla ilişkilerini içerir.

      Sil
  11. İbrahimciğim kuramın sahibi Sternberg... fatihin burda bahsettiği bu kuramın mühendislik dizayn yöntemine temel oluşturuyor olması...

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. soru:Araştırmadan başarılı bir sonuç elde edilmiştir.Acaba sınıf mevcudu fazla olsaydı yine aynı sonuç ortaya çıkar mıydı?

    YanıtlaSil
  14. soru:Mühendislik tasarımı el becerisi gerektirir mi?
    Cevap evet ise el becerisi iyi olmayan öğrenciler için dezavantaj oluşturmaz mı?

    YanıtlaSil
  15. Mühendislik ve fenin birleşiminden oluşan tasarımlara bu yolla öğrencilerde beceri geliştirme ,problem çözme ,derin düşünme ,kavramları zihinsel olarak yapılandırma ,yanlış kavramları düzeltmeye bunların incelenmesine yönelen bir makale olmuş ismail hocamızı tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  16. gayet anlaşılır bir makaleydi makalede görüşme sorularının verilmeside makalenin kalitesini artırmış ,yalnız bu tasarımlar nasıl yapılmış malzemeler nerden bulunmuş alayamadım ben arkadaşlar

    YanıtlaSil
  17. Makalede basit makineler ile ilgili öğrencilerin yanlış anlamalarından bahsediyor. Bunlar basit makineler işin miktarını azaltır, basit makineler senin için bazı işleri yaparlar böylece daha az enerji harcarsın, kompleks makineler elektrik ya da batarya gücüyle çalışır.

    YanıtlaSil
  18. Basit makineler konusunu öğrenirken, okullarda, kitaplarda,test çözerken vs. basit makineler ile kompleks makinelerin karşılaştırıldığını hiç duymamıştım. Basit makinelerin neler olduğu hangi prensibe göre çalıştığı(moment mi iş mi?) kuvvet kazancı formülü, ne kadar çekersen ne kadar yukarı çıkar, ipteki gerilmeler vs. öğrendik, problem üzerinde çözdük ancak kompleks makineler ile kıyaslamasını yapmadık. It's a different new approach:)

    YanıtlaSil
  19. Amaçlara dayalı basit makineler için birkaç araştırmacı tarafından sorular hazırlanmış. Sorular analitik, pratik, yaratıcı, hafıza değerlendirme için ayarlanmış. Makalede hangi soruların yaratıcı, hangilerinin analitik olduğunu gösteriyor. makalenin sevdiğim taraflarından biri de bu. Soruların zorluk seviyeleri pilot öğretmenler tarafından saptanmış.

    YanıtlaSil
  20. Makalede görüşmeden de bahsediliyor. Her görüşme 25 dk sürmüş makalenin eleştirdiğim noktalarından biriydi. Bzim öğrendiğimize göre görüşmelerin en az 40 dk filan olması gerekiyor. Görüşmeler videoya çekilmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bir sınırlılık olabilir ama... Çalışmanın aynı zamanda nicel bir çalışma da olması ayrıca gözlem ve diğer veri toplama araçlarının varlığı bu sınırlılığı azaltıcı unsurlar olabilir diye düşünüyorum...

      Sil
    2. haklısınız nicel bir çalışma ama 40 dk olsaymış daha iyi olurmuş. tabi bu benim fikrim hocam.

      Sil
  21. Soru 1:Makalede sonuçlar var peki araştırmacıların önerileri nelerdir?

    YanıtlaSil
  22. Soru 2: LEGO ile ilgili bilgiler vardı. Ancak basit makinelerle ilgili neden bilgi verilmemiş? Muhakkak literatür taraması yapılmıştır ancak makalede ben göremedim.

    YanıtlaSil
  23. Bu araştırmanın yapıldığı okul, araştırma için neden tercih edilmiş olabilir?

    YanıtlaSil
  24. Çalışmaya bakıldığında eleştirilecek bir yer bulamadım.. Çok başarılı sonuçlar elde edilmiş ve ileride yapılacak çalışmalara büyük katkılar sağlayacağını düşünüyorum. Ama bu çalışmayı neden Türkiye de değil de başka bir ülkede yapmayı tercih ettiniz?

    YanıtlaSil
  25. Çalışmada yapılan bütün her şey ayrıntıları ile verilmiş bu çok hoşuma gitti. Çünkü bu güne kadar okuduğumuz diğer makalelerin sadece bir kaçında böyle açıklamalarla karşılaşmıştık..

    YanıtlaSil
  26. makaleden anladığım basit makineler ünitesinin legolarla ve araştırmada ismi geçen triarchic zeka kuramı ile daha anlaşılır ve kalıcı öğrenme sağladığı. peki örneklem seçilirken neden etnik farklılıklara değinilmiş onu anlayamadım. atladığım yada makalede kaçırdığım bi bölümmü var arkadaşlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın İbrahim hocam ve özellikle örneklem de yer alan kişilerin yüzdelikleri de belirtilmiş ama çalışma sonunda onunla ilgili bir vurgu yapılmamış..

      Sil
  27. yani neden kişilerin ırksal olarak yüzdeleri verilme gereği duyulmuş? öğretimde etnik kökende bir faktör müdür?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. etnik kökenden ziyade derste hoca bahsetmişti ya siyahilerin genellikle okulla pek ilgisi olmadığı ve suç oranının fazla olduğundan. çevre koşullarından dolayı diye düşünüyorum. yetişme tarzı da etkili tabi.

      Sil
    2. söz konusu çevre ise o okulda bulunan asyalılar veya diğer beyaz diye nitelendirilen öğrencilerde aynı çevrede eğitim görmekteler. ama zencilerin yada siyahilerin eğitimle alakası olmadığını vurguluyorsa bunun örneklem kısmında yazılması gerekmezmiydi. yada yazılıda bizmi farkedemiyoruz onu soruyorum

      Sil
  28. 3 aşamalı zekâ
    Sternberg in üç-aşamalı zekâ kuramı (1997a) geleneksel testler tarafından da ölçülen analitik zekâ, okul ve iş başarısını geleneksel testlerden daha iyi yordadığını savunduğu pratik (uygulamaya yönelik) zekâ ve yaratıcı zekâyı kapsar.
    Üç-aşamalı olma esprisi, Sternberg ve arkadaşlarının geliştirdiği üç tür çoktan-seçmeli (sözel, sayısal ve figürel) ve üç açık-uçlu maddeden oluşan testten elde ettikleri puanlarla geleneksel testlerden elde edilen puanların korelasyonlarından kaynaklanmaktadır: Analitik bölüm geleneksel testlerin sonuçlarıyla çok yüksek, daha sonra yaratıcı ve en son pratik bölüm giderek azalan korelasyonlar göstermiştir. Sternberg'e göre, yaratıcı zekâ, analitik zekâdan farklıdır; ancak, yaratıcı zekâ, varlığı açıkça gösterilmekten çok, bir aday zekâdır.

    YanıtlaSil
  29. LEGO materyali kullanılarak mühendislik dizaynı temelli eğitim başka hangi konulara uyarlanabilir? Özellikle kimya ve biyoloji konularında bu mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biyoloji ile ilgili akciğerin çalışma prensibini konu edinen bir çalışma okumuştum bir süre önce... ama şunu söyleyeyim 'akciğer evim' daha çok ilgimi çekmişti....

      Sil
  30. mühendislik dizayn: fen eğitiminde çığır açan bir çalışma ...dizayn adı üzerinde yaratıcı ve yaparak yaşayarak öğrenmeye dayanan mekanik ile fenni bütünleştiren bir model oluşturmaktadır

    YanıtlaSil
  31. mühendislik dizayn ve fen bu üçü küçük yaşlarda eğitim sistemimize adapte edilirse ki gerçekten zor .Bu gerçekleştiği zaman bir Japonya bir Almanya olabiliriz.söylediğim ülkelerde doktordan çok daha değerli olan mühendislik mesleği üretime dayalı bie meslek .küçük yaşlarda eğitim alan ve ilgileri doğrultusunda devam eden bireyler ülkemizi gelecek nesillere umutla taşıyacaktır...

    YanıtlaSil
  32. soru1:
    fen ve teknoloji de bu yöntemden hangi konularda faydalanabiliriz?

    YanıtlaSil
  33. Uzman danışmanlığı gereken bu konuda fen ve teknoloji öğretmenleri yeterli olabilir mi yada ne gibi eğitimler alarak özyeterliliğe ulaşabilir?

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.