Meslek eğitiminin daha küçük yaşlarda kazandırılması gerektiğini ifade eden eğitimcilerin savunmuş oldukları PLTW yöntemini araştırmış bir çalışma. Çalışmada mühendislik, fen, matematik ve teknoloji alanlarında kalifiye eleman yetiştirmek için eğitimin küçük yaşlarda alınması gerektiğinden bahsetmiş ve ders öğretmenlerinin de bu sistemle alakalı donatılmaları gerektiğini söylemiş. İlaveten sınıfların daha büyük ve kullanışlı olmaları gerektiğinden bahsetmiş. Sebebi olarak ise ders materyallerinin (daha çok meslek materyalleri) yoğunluklu olarak kullanılması, sınıfta muhazafa edilmesi ve eğitimin karma olarak yani sınıfları birleştirerek verilmesi olduğunu söylemiş. Bizde bu görevi meslek liseleri dediğimiz kurumlar yönetiyor. ABD bu proje için yüklü miktarda ödenek ayırmış. Bizim meslek liseli çıkışlı öğrencilerimiz ile bu işi ilkokulda ders olarak gören ve o derecede yetiştirilen öğrencileri ileriki yıllarında kıyaslamak tabi ki büyük bir yanılgı olur. Ben de özellikle mesleki bölümlerin eğitiminin lise ve üniversitelere bırakılmasından ziyade en azından ortaokullarda verilmesi taraftarıyım. Soru1: Ağırlıklı meslek eğitimi verilecek öğrenciler neye göre seçilecekler? Yani hangi çocuk daha ilkokul çağlarında yapacağı mesleği seçebilir? Soru 2: Çocukları küçük yaşlarda meslek eğitimiyle tanıştırmak yani onları sanki sanayide çalıştırıyormuş gibi bir algı içerisine düşürmek geriye kalan eğitim yıllarında bir problem doğurur mu?
İyi bir rehberlik ve programlar arasıı geçişin esnetilmesi ile bu sorun bir nebze aşılabilir sanırım... erken yaşta yöneltme belki ufak dezavantajları beraberinde getirebilir, ama ibrahim getireceği avantajlar daha fazla değil midit?
Elbette umut hocam. Daha kalifiye elemanlar yetişecektir ama ülkemizde meslek seçiminde rehberlik çiler değil aileler ön plandadır. Herkesin çocuğunu doktor, mühendis, hakim yada hiç olmazsa çabuk iş bulur diye sağlıkçı etmek istediği bir toplumuz. Bunu da göz ardı etmemek gerekir.
Öğrencinin ilgili ve yetenekli olması gerekir bu da işin uzmanı tarafında çeşitli testlerle yapılabilir ancak her zaman doğru sonuç vermeyebilir bu durumlarda da geri dönüşe imkan verilmelidir.
Henüz pilot uygulama aşamasında bir iki okulda yürütülüyor. Plana göre pilot uygulamalrın 2 yılı daha var. Malzemelerin ingilterden getirildiğini öğrendiğimde içim cız etti doğrusu...
Pilot uygulamadan güzel sonuçlar elde edinilirse bence güzel uygulama alt sınıflara da uygulanabilir. Pilot uygulama yanlış bilmiyorsam sadece liselerde.
bizede geçen yıl söylenmişti ingiltereye kayseriden fen ve matematik öğretmenleri yaz döneminde eğitm görmek için gitcekti stem kapsamınsa tabi ingilizce bilmek şartıyla :)
Stem projesini şu şekilde açıklayabiliriz:Eğitimde genel yaklaşım yaparak yaşayarak öğrenmedir.Matematik ve fen derslerini mühendislikle birleştirerek öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlayacak bir projedir.Projenin gerçekleştirilmesi labaratuvar ortamlarını daha aktif kullanmayı gerektirecektir ki bu durum özellikle labaratuvar sınıfı bulunan ve kullanılmayan ,yüzüne bakılmayan okullarda yeniden aktif hale gelerek hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin yaparak yaşayarak aktif olacağı bir eğitim ortamı meydana getirecektir.
Stem projesi uygulanırsa çok büyük katkılar getireceğini düşünüyorum fakat büyük maliyet gerektirecek bir projenin tüm okullara yayılması nasıl olacak?Çünkü projenin uygulanabilirliği tartışmaya başlamak için bile tüm okullarda alt yapının giderilmesi gerekemez mi? Çoğu okulda laboratuvar bile yok.
Stem, uygulandığı ülkelerde salt kamu gücü ile değil iş dünyasının da katkısıyla ulusal politika ve girişimlerle uygulanmakta. Ayrıca TIMSS ve PISA sonuçları ülkemizde fen ve matematik eğitiminde reformun şart olduğunu ortaya koymakta. Bir yerden başlanmalı. İlk adım için stem uygun bir strateji olabilir.
Stem projesiyle yeni müfredat uyumlu olması gerekir.Şu an için disiplinler arası yaklaşıma sahip olan programımız stem projesine uygun bir müfredata sahip midir?
Müfredat uygun değil muhakkak. Fen ve matematikte içeriğin yaşamla da fazla ilişkilendirilmesi ve ilgi çekiciliğin arttırılması gerekmekte. Tabi buda yetmeyecek bununla beraber ölçme ve değerlendirme yaklaşım ve araçlarımızın da gözden geçirilmesi gerekli dönüşümlerin yapılması gerekmekte...
STEM projesi sadece üstün yetenekli çocuklara değil tüm çocuklara dönük olmalı denilmekte. Konuların teoriğinin tam olarak öğrenilmeden pratiğe dökülmesinin çokta mümkün olmadığı göz önüne alındığında tüm çocuklara aynı eğitimin verilip aynı çıktıların beklenmesi yanlıştır. 1-STEM aslında Fen ve Matematik derslerinde öğrenilen teorik bilgilerin mühendislik çatısı altında pratiğe dökülmesi midir? 2-STEM'in ortaokullarımızda ilk uygulama ayağı olarak Bu Benim Eserim proje yarışması kabul edilebilir mi?
kayseri merkezde görev yapıyorum fakat okulumuzda laboratuvar bile bulunmamakta. bu proje de belirli bir maliyet gerektiriyor. bu projeyle öğrencilerin daha iyi problem çözen, kendine güvenen, mantıklı düşünen ve teknolojik açıdan okur yazar bireyler olmasını sağlayacağı konusunda hem fikirim yalnız her öğrenci için fırsat eşitliği sağlamak ne kadar mümkün?
Dünyada ülke olarak iyi bir yer edinebilmek için teknolojide,bilimde ve fende ileride olmak gerekiyor. Savaşlar bile teknoloji savaşı haline dönmüş. STEM fen, teknoloji, mühendislik ve matematiğin başharflerinin kısaltılmasıdır. Amaç; yetenekli gençlerin sayısını artırmak için ilk ve orta öğretimde bilim ve matematik eğitimini iyileştirmek ve öğretmenleri, bilim, teknoloji ve matematik konularında eğiterek, eğitim yeteneklerini geliştirmek olarak söyleyebiliriz. Soru1: Kayseride bu proje pilot okullarda uygulanmaya başlanmış peki projeye başlamadan önce acaba milli eğitim derin bir araştırma yapmış mı amerikada bush 2006dan beri stemin temelini Amerikan Rekabet Edebilirlik İnisiyatifini atmış ve hala tam olarak uygulanamamış yani Türkiyede yine yaptım oldu bittiye getirilir mi yoksa gerçekten yararlanabilir miyiz? Soru2:STEM’in asıl kullanımı ise ilgili alanların orta öğretimde, bir bütün olarak değil de, birbirinden ayrı olarak öğretilmesi sorun değil midir? Sorunsa bu nasıl ortadan kalkar?
Öğrenci sunumları, Rube Goldberg makinesi tasarımı, dragsters tasarımı ile 3 boyutlu modelleme yazılımı, küçük grup tartışmaları, okumalar ve ölçüm faaliyetleri gibi faaliyetler bu eğitimin içinde yer almaktadır.
soru: Bu ürünler elde edilirken hangi yöntem veya yöntemler kullanılmaktadır?
STEM projesi matematik ,mühendislik ,fen ve teknoloji alanlarını birbiriyle olan ilişkilerini ön plana çıkarmıştır .Bu karşılıklı ilişkilerin öğrenciler tarafından bilinmesi ile STEM alanlarına karşı olumlu tutum gelişiyor ve bir alan sayesinde diğer alanlarda gelişme gösteriyor ve sonuçta her bakımdan yeterli insan gücü ortaya çıkmış oluyor .Stem projesi kapsamında yenilikçi öğrenme ortamları müfredat ile uyumlu hale getirilmelidir .Tüm öğrencileri kapsayacak şekilde öğrenme ortamları tasarlanmalı ve etkileri test edilmelidir .Projede ders etlinliği olarak basit araç gereçler tasarlanması ile başlanabilir .STEM projesi ülkemizin ihtiyacı olan insan gücünü yetiştirilmesi bakımından güzel bir proje .Araştırma, disiplinler arası ya da entegre bir müfredat kullanarak öğrenenler için daha uygun, daha az parçalı ve daha fazla uyarıcı deneyimleri oluşturulmasına dayalı uygulamalara dayanıyor . - öğretmen bu müfredatla uyumlu içeriği nasıl oluşturacak ?
Stemle ilgili izlediğim bir videoda fen ve teknoloji dersinin laboratuvarda işlendiği fakat şu an ki okullardaki laboratuvara benzemediğini söyleyebilirim.Mesela öğretmen sindirim konusunu anlatırken sindirimle ilgili stem kapsamında hazırlanmış olan tişörtü giyip onun üzerinden öğrencilerin hem dikkatini çekmiş oluyor hem de konunun daha iyi anlaşılmasını sağlıyor.Başka bir konuda ise dna ile ilgili nükleotidler hazır bir şekilde her öğrencinin kendi masasına hazır bir şekilde veriliyor ve öğrenciler kendi dna modelleri yapmaları isteniyor bu süreçte öğrenci yaparak yaşayarak konuyu aktif bir şekilde öğrenmiş oluyor.
Meslek eğitiminin daha küçük yaşlarda kazandırılması gerektiğini ifade eden eğitimcilerin savunmuş oldukları PLTW yöntemini araştırmış bir çalışma. Çalışmada mühendislik, fen, matematik ve teknoloji alanlarında kalifiye eleman yetiştirmek için eğitimin küçük yaşlarda alınması gerektiğinden bahsetmiş ve ders öğretmenlerinin de bu sistemle alakalı donatılmaları gerektiğini söylemiş. İlaveten sınıfların daha büyük ve kullanışlı olmaları gerektiğinden bahsetmiş. Sebebi olarak ise ders materyallerinin (daha çok meslek materyalleri) yoğunluklu olarak kullanılması, sınıfta muhazafa edilmesi ve eğitimin karma olarak yani sınıfları birleştirerek verilmesi olduğunu söylemiş.
YanıtlaSilBizde bu görevi meslek liseleri dediğimiz kurumlar yönetiyor. ABD bu proje için yüklü miktarda ödenek ayırmış. Bizim meslek liseli çıkışlı öğrencilerimiz ile bu işi ilkokulda ders olarak gören ve o derecede yetiştirilen öğrencileri ileriki yıllarında kıyaslamak tabi ki büyük bir yanılgı olur. Ben de özellikle mesleki bölümlerin eğitiminin lise ve üniversitelere bırakılmasından ziyade en azından ortaokullarda verilmesi taraftarıyım.
Soru1: Ağırlıklı meslek eğitimi verilecek öğrenciler neye göre seçilecekler? Yani hangi çocuk daha ilkokul çağlarında yapacağı mesleği seçebilir?
Soru 2: Çocukları küçük yaşlarda meslek eğitimiyle tanıştırmak yani onları sanki sanayide çalıştırıyormuş gibi bir algı içerisine düşürmek geriye kalan eğitim yıllarında bir problem doğurur mu?
İyi bir rehberlik ve programlar arasıı geçişin esnetilmesi ile bu sorun bir nebze aşılabilir sanırım... erken yaşta yöneltme belki ufak dezavantajları beraberinde getirebilir, ama ibrahim getireceği avantajlar daha fazla değil midit?
SilElbette umut hocam. Daha kalifiye elemanlar yetişecektir ama ülkemizde meslek seçiminde rehberlik çiler değil aileler ön plandadır. Herkesin çocuğunu doktor, mühendis, hakim yada hiç olmazsa çabuk iş bulur diye sağlıkçı etmek istediği bir toplumuz. Bunu da göz ardı etmemek gerekir.
SilÖğrencinin ilgili ve yetenekli olması gerekir bu da işin uzmanı tarafında çeşitli testlerle yapılabilir ancak her zaman doğru sonuç vermeyebilir bu durumlarda da geri dönüşe imkan verilmelidir.
SilSTEM projesi 2013 yılı itibariyle Kayseri ilinde de uygulanmaya başlanmıştır.
YanıtlaSilHenüz pilot uygulama aşamasında bir iki okulda yürütülüyor. Plana göre pilot uygulamalrın 2 yılı daha var. Malzemelerin ingilterden getirildiğini öğrendiğimde içim cız etti doğrusu...
SilPilot uygulamadan güzel sonuçlar elde edinilirse bence güzel uygulama alt sınıflara da uygulanabilir.
SilPilot uygulama yanlış bilmiyorsam sadece liselerde.
bizede geçen yıl söylenmişti ingiltereye kayseriden fen ve matematik öğretmenleri yaz döneminde eğitm görmek için gitcekti stem kapsamınsa tabi ingilizce bilmek şartıyla :)
SilStem projesini şu şekilde açıklayabiliriz:Eğitimde genel yaklaşım yaparak yaşayarak öğrenmedir.Matematik ve fen derslerini mühendislikle birleştirerek öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlayacak bir projedir.Projenin gerçekleştirilmesi labaratuvar ortamlarını daha aktif kullanmayı gerektirecektir ki bu durum özellikle labaratuvar sınıfı bulunan ve kullanılmayan ,yüzüne bakılmayan okullarda yeniden aktif hale gelerek hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin yaparak yaşayarak aktif olacağı bir eğitim ortamı meydana getirecektir.
YanıtlaSilStem projesi uygulanırsa çok büyük katkılar getireceğini düşünüyorum fakat büyük maliyet gerektirecek bir projenin tüm okullara yayılması nasıl olacak?Çünkü projenin uygulanabilirliği tartışmaya başlamak için bile tüm okullarda alt yapının giderilmesi gerekemez mi? Çoğu okulda laboratuvar bile yok.
YanıtlaSilStem, uygulandığı ülkelerde salt kamu gücü ile değil iş dünyasının da katkısıyla ulusal politika ve girişimlerle uygulanmakta. Ayrıca TIMSS ve PISA sonuçları ülkemizde fen ve matematik eğitiminde reformun şart olduğunu ortaya koymakta. Bir yerden başlanmalı. İlk adım için stem uygun bir strateji olabilir.
SilUmut hocama katılıyorum bir yerden başlamak gerek.
SilStem projesiyle yeni müfredat uyumlu olması gerekir.Şu an için disiplinler arası yaklaşıma sahip olan programımız stem projesine uygun bir müfredata sahip midir?
YanıtlaSilMüfredat uygun değil muhakkak. Fen ve matematikte içeriğin yaşamla da fazla ilişkilendirilmesi ve ilgi çekiciliğin arttırılması gerekmekte. Tabi buda yetmeyecek bununla beraber ölçme ve değerlendirme yaklaşım ve araçlarımızın da gözden geçirilmesi gerekli dönüşümlerin yapılması gerekmekte...
SilSTEM projesi sadece üstün yetenekli çocuklara değil tüm çocuklara dönük olmalı denilmekte. Konuların teoriğinin tam olarak öğrenilmeden pratiğe dökülmesinin çokta mümkün olmadığı göz önüne alındığında tüm çocuklara aynı eğitimin verilip aynı çıktıların beklenmesi yanlıştır.
YanıtlaSil1-STEM aslında Fen ve Matematik derslerinde öğrenilen teorik bilgilerin mühendislik çatısı altında pratiğe dökülmesi midir?
2-STEM'in ortaokullarımızda ilk uygulama ayağı olarak Bu Benim Eserim proje yarışması kabul edilebilir mi?
kayseri merkezde görev yapıyorum fakat okulumuzda laboratuvar bile bulunmamakta. bu proje de belirli bir maliyet gerektiriyor. bu projeyle öğrencilerin daha iyi problem çözen, kendine güvenen, mantıklı düşünen ve teknolojik açıdan okur yazar bireyler olmasını sağlayacağı konusunda hem fikirim yalnız her öğrenci için fırsat eşitliği sağlamak ne kadar mümkün?
YanıtlaSilDünyada ülke olarak iyi bir yer edinebilmek için teknolojide,bilimde ve fende ileride olmak gerekiyor. Savaşlar bile teknoloji savaşı haline dönmüş. STEM fen, teknoloji, mühendislik ve matematiğin başharflerinin kısaltılmasıdır. Amaç; yetenekli gençlerin sayısını artırmak için ilk ve orta öğretimde bilim ve matematik eğitimini iyileştirmek ve öğretmenleri, bilim, teknoloji ve matematik konularında eğiterek, eğitim yeteneklerini geliştirmek olarak söyleyebiliriz. Soru1: Kayseride bu proje pilot okullarda uygulanmaya başlanmış peki projeye başlamadan önce acaba milli eğitim derin bir araştırma yapmış mı amerikada bush 2006dan beri stemin temelini Amerikan Rekabet Edebilirlik İnisiyatifini atmış ve hala tam olarak uygulanamamış yani Türkiyede yine yaptım oldu bittiye getirilir mi yoksa gerçekten yararlanabilir miyiz? Soru2:STEM’in asıl kullanımı ise ilgili alanların orta öğretimde, bir bütün olarak değil de, birbirinden ayrı olarak öğretilmesi sorun değil midir? Sorunsa bu nasıl ortadan kalkar?
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilÖğrenci sunumları, Rube Goldberg makinesi tasarımı, dragsters tasarımı ile 3 boyutlu modelleme yazılımı, küçük grup tartışmaları, okumalar ve ölçüm faaliyetleri gibi faaliyetler bu eğitimin içinde yer almaktadır.
YanıtlaSilsoru: Bu ürünler elde edilirken hangi yöntem veya yöntemler kullanılmaktadır?
STEM'in öğretim programı hakkında bilgi verir misiniz?
YanıtlaSilSTEM'den anladığım kısaca bilginin somut bir ürüne dönüşmüş halidir.
YanıtlaSilSTEM bireysel ve toplumsal ne gibi kazanımlar sağlar?
YanıtlaSilSTEM alt yapısı için ekonomik giderler ve getirisini karşılaştıracak olursak nasıl bir sonuç çıkarırsınız?
YanıtlaSilhafta sonu(22-23 kasım) olan stem seminerine herkesi bekliyorum bu arada arkadaşlar :)
YanıtlaSilSTEM in mevcut eğitim sistemimize entegrasyonunda ne gibi zorluklarla karşılaşabiliriz?
YanıtlaSilSTEM ile ilgili olarak 'çok teknik, sanatı dışlıyor' eleştirilerine katılıyor musunuz?
YanıtlaSilbence doğru hocam fen ,matematik teknoloji ,mühendislik alanlarına önem veriyor gibi o yüzden diğer alanlar göz ardı ediliyor
Sil
YanıtlaSilSTEM projesi matematik ,mühendislik ,fen ve teknoloji alanlarını birbiriyle olan ilişkilerini ön plana çıkarmıştır .Bu karşılıklı ilişkilerin öğrenciler tarafından bilinmesi ile STEM alanlarına karşı olumlu tutum gelişiyor ve bir alan sayesinde diğer alanlarda gelişme gösteriyor ve sonuçta her bakımdan yeterli insan gücü ortaya çıkmış oluyor .Stem projesi kapsamında yenilikçi öğrenme ortamları müfredat ile uyumlu hale getirilmelidir .Tüm öğrencileri kapsayacak şekilde öğrenme ortamları tasarlanmalı ve etkileri test edilmelidir .Projede ders etlinliği olarak basit araç gereçler tasarlanması ile başlanabilir .STEM projesi ülkemizin ihtiyacı olan insan gücünü yetiştirilmesi bakımından güzel bir proje .Araştırma, disiplinler arası ya da entegre bir müfredat kullanarak öğrenenler için daha uygun, daha az parçalı ve daha fazla uyarıcı deneyimleri oluşturulmasına dayalı uygulamalara dayanıyor .
- öğretmen bu müfredatla uyumlu içeriği nasıl oluşturacak ?
onun dışında umut hocamızın dediği gibi stem kapsamındaki diğer alanlardada bu entegrasyon sağlanacakmı diğer dersler nasıl olcak ?
YanıtlaSilAslında STEM disiplinler arası yaklaşıma yakın bi proje ama daha farklı bu fark nedir ?
YanıtlaSilStemle ilgili izlediğim bir videoda fen ve teknoloji dersinin laboratuvarda işlendiği fakat şu an ki okullardaki laboratuvara benzemediğini söyleyebilirim.Mesela öğretmen sindirim konusunu anlatırken sindirimle ilgili stem kapsamında hazırlanmış olan tişörtü giyip onun üzerinden öğrencilerin hem dikkatini çekmiş oluyor hem de konunun daha iyi anlaşılmasını sağlıyor.Başka bir konuda ise dna ile ilgili nükleotidler hazır bir şekilde her öğrencinin kendi masasına hazır bir şekilde veriliyor ve öğrenciler kendi dna modelleri yapmaları isteniyor bu süreçte öğrenci yaparak yaşayarak konuyu aktif bir şekilde öğrenmiş oluyor.
YanıtlaSil