Bu çalışmanın amacı , Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesidir.
Araştırmanın Olumlu Yönleri:
*ATBÖ ile ilgili yeterince açıklama yapılmış, *Farklı öğretmenlerin örneklerine yer verilmiş.
Araştırmanın Olumsuz Yönleri: *Öğretmenlerin hepsi farklı konularda çalışmış. Bu da öğrencilerin sorularını etkilemiş olabilir. İki öğretmen 6. Sınıflarda çalışmış 3. öğretmen üniversite 1 . sınıf öğrencileriyle. Arada bu kadar fark olmasaydı yine bu kadar anlamlı bir fark çıkar mıydı ? *Öğretmenlere ATBÖ yaklaşımı hakkında bilgi verildiği ve uygulama sürecinde yapılan uygulamaları gözlemleyerek öğretmenlere dönütler verildiği belirtilmiş. 1. Öğretmenin bu yaklaşıma karşı dirençli olduğu fark çıkar edilmişse neden çalışmaya dahil edilmiş? *Araştırma ekibinden ve yurt dışında ATBÖ alanında çalışma yapan , bu çalışmaya katkısını sunan prof.den bahsedilmemiş. *Öğretmenlerin herhangi bir yöntemle pedagojik bilgilerinin ölçüldüğüne dair bilgi yok ama tartışma kısmında pedagojik manevraları kıyaslanmıştır. *Öğrencilere de ATBÖ yaklaşımı hakkında eğitim verilebilirdi.Kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için.
Makalede ATBÖ yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesi anlatılmış. Tüm makale sonunda benim aklımda kalan soru ise şu oldu: Öğretmenlere ATBÖ hakkında eğitim verilirken öğrencilere de müzakere eğitimi verilseydi bulgular daha doğru olmaz mıydı?
Argumantason tabanlı bilim öğrenme ile öğrenci ve öğretmenin genel soru sorma öruntusunu ve bu yaklaşımla soruların müzakere içerisinde nasıl birbirini tetikledigi ve oluşan argumanlarin incelenmesini konu alan bir makaledir. Makalede üç farklı grup oluşturulur birinci ve ikinci grup ilköğretim ikinci kademeden seçilirken diğer grup ise üniversitede fen bilgisi öğretmenliği okuyan 1.sinif öğrencileri olmuştur. Video kayıt gözlemler söylem çözülmesi yöntemine gidilip derinlemesine işlenmiştir konuşmalar ve burdan müzakere sürecinde oluşan sorular ve bu soruların bloom taksonomisine göre bilişsel düzeyi ve takip eden soruların daha üst seviyede olduğu görülmüştür. Soru : Bu uygulama farklı öğretim kademelerinde farklı konularda uygulanma sebebi ne olabilir ?
Makaledeki çalışma ATBÖ yaklaşımının kullanıldığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmenlerin soru yapılarının incelenmesi ve soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisini belirlenmesi amacıyla 3 öğretmen ve toplam 146 öğrenciyle gerçekleştirilmiş. ATBÖ yaklaşımından makalenin giriş kısmında detaylı bir şekilde bahsedilmiş ve çalışamaya katılan 3 öğretmene de çalışma öncesinde bilgi verilmiş. Çalışmanın sonuçlarına baktığımızda 1. öğretmenin diğer iki öğretmene göre daha düşük seviyede sorular sorduğu ayrıca 1. öğretmenin öğrencilerin düşüncelerini kontrol altına almaya çalıştığı ve deney aşamasında bazı kısımları kendisinin yaptığı, diğer iki öğretmenin bulgularına bakıldığında da onların biraz daha yüksek seviyede sorular sorduğu görülmüştür. Bunun sebebi olarak öğretmenlerin deneyimlerini gösterebiliriz çünkü 1 .öğretmen bir yıllık deneyime 2. öğretmen yedi yıllık deneyime ve 3. öğretmen üç yıllık araştırma görevlisi deneyimine sahiptir ayrıca araştırma görevlisinin grubunun üniversite seviyesinde olması da etkili olmuş olabilir. Çalışma aynı yıllık deneyime sahip 3 öğretmenle aynı konu ve aynı seviyede ki sınıflarla gerçekleştirilseydi aynı sonuca ulaşılır mıydı?
ATBÖ yaklaşımında öğrenciler bilgiyi sorular sordukları, iddialar oluşturdukları ve bu iddialarını delillerle destekledikleri araştırma-sorgulamaya dayalı bir öğrenme ortamında yapılandırmaktadırlar. Bu yaklaşım öğrencilerin öğrenme sürecine katılımlarını artırmakta ve bu sebeple daha etkin bir öğrenme ortamı oluşturulabilmektedir. Müzakereler yoluyla öğrencilerin hemfikir oldukları ya da ayrılık gösterdikleri noktalar açıklığa kavuşmakta ve masa üzerine yatırılmaktadır. Müzakerelerde öğretmenin öğrencilere kendi şahıslarından ziyade fikir ve görüşlerini ileri sürmelerini sürekli hatırlatması gerekmektedir. Her ne kadar müzakerede hedef uzlaşma olsa da uzlaşmanın olmaması da öğrencilerin öğrenmeye yönelik motivasyonlarını artırıcı bir etkendir. Araştırmada farklı yaş düzeylerinde öğrenciler ve farklı deneyimde öğretmenler kullanılması sınıflar arasında farka yol açmıştır. 6. sınıf öğrencileri üniversite öğrencileri gibi daha üst düzey düşünemedikleri için yapılan çalışma 1. grupta tam olarak olumlu sonuç vermemiştir. ATBÖ yaklaşımı uzun süreç isteyen bir çalışmadır. Bu yüzden bu koşullarda uygulanması zaman açısından sıkıntılı olabilir. Kalabalık sınıflarda uygulanması da sorun olabilir. -Video kayıtları öğrencilerin izniyle yapılmış, bu öğrencilerin doğal davranmasını engellemiş olabilir mi?
Argumantasyon tabanli bilim ogrenme yaklasiminda soru sorma ve sorularin niceliginden cok niteligi onemlidir.Ogretmenin soru sorma stratejisi ile ogrencilerin soru uretmesi arasinda iliski vardir.Arastirmada ogretmen sorularinin niteligi Bloom' un taksonomisine gore siniflandirilmistir. Soru:Arastirmada ogrenci sorularinin niteligi de incelenip siniflandirilsaydi ogretmen ogrenci ve soru sorma stilleri arasinda daha net bir iliski kurulamaz miydi?
Bu makalede ATBÖ yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesi anlatılmış. Bu makalede 3 öğretmenden yardım alınıyor. 2 ve 3. öğretmenler ATBÖ yaklaşımını diğer 1. öğretmene göre daha iyi kullanabiliyorlar.Bu öğretmenler arasındaki başarı farkı da pedogojik manevralara göre değerlendirmiştir. Bu araştırmada öğretmenlerin öğrencilere sorduğu soruların niteliği bloom taksonomisine göre sınıflandırılmıştır.Bu süreçte, öğrencilerin bilimsel ya da sosyo-bilimsel içerikli konularda iddia oluşturmaları, oluşturulan iddiaları ve gerekçelerini sorgulamaları, farklı bakış açılarıyla oluşturulan iddiaları değerlendirerek bilimsel anlamda nitelikli açıklamalara ulaşmaları amaçlanmıştır. Soru:Fen bilimleri eğitiminde argümantasyon uygulamaları her yönteme dahil edilebilir mi? ve laboratuvar uygulamasında kullanılabilirliği var mıdır?
Çalışma ATBÖ yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma arasında ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Çalışmada 3 öğretmen ve 146 öğrenci kullanılmıştır. Çalışmayı ders içerisinde video kayıt yapılarak, video kaydının verileri yazılı ortama geçirilmiş ve üzerinde söylem çözümlemesi yöntemi kullanılarak kodlamalar yapılmış, tutarlılığı %90 olarak elde edilmiş. Elde edilen kodlamalar Blomm taksonomisine uygun şekilde sınıflandırılmış ve analiz edilerek sonuçlar tartışmaya açılmıştır. Söylem çözümleme yöntemi nitel araştırma yöntemi olarak kullanılmıştır. 1. öğretmenin yeterince başarılı olamadığı araştırma verilerinden elde edilmiştir. Soru1: Çalışmanın daha verimli olması için ATBÖ yöntemi kullanılırken öğretmenleri seçme aşamasında yapılabilecek yöntemler neler olabilir? Soru 2: Araştırmanın tutarlılığını incelemek için yurt dışına gönderilen verileri inceleyen profesör ve araştırma görevlileri sadece kodlamalardaki sözel ifadeleri mi incelemiştir, yoksa eğitim sistemiyle ilgili tutarlılığı da göz önünde bulundurmuşlar mıdır?
Çalışmada Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme(ATBÖ) yaklaşımını kullanarak sınıfda öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi amaçlanmıştır.Çalışma ATBÖ yaklaşımını uygulayan 3 öğretmen ve 146 öğrenci ile yürütülmüştür.Çalışmadan önce öğretmenlere ATÖB ile ilgili ayrıntılı bilgilerin verilmesi giriş kısmında açıklanmıştır.Çalışmanın sonuçlarına bakılacak olunursa 1.öğretmenin sonuçları diğer iki öğretmene göre düşük çıkmıştır.Sorulan soruların daha düşük seviyede olduğu sonucuna varılmıştır 1.öğretmende.Bu farklılıkların tecrübe ile alakalı olup olmadığı tartışılabilinir diye düşünüyorum.Sonuç olarak öğretmenin soru düzeyine göre öğrencilerinde sorularının düzeyinin şekil aldığı saptanmıştır.
Makalede Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisi incelenmektedir. Bu kapsamda makalenin örneklemini ATBÖ yaklaşımını uygulayan üç öğretmen ve toplam 146 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda Öğretmenin soru sorma stratejileri ile uygulama düzeyinin sınıf içerisindeki müzakere sürecinin oluşumunda ve devam etmesinde etkili olduğu görülmüştür. Makalede ATBÖ hakkında yeterli sayılacak kadar bilgiye yer verilmiştir. Bu makaleyi okuyan birisini ATBÖ hakkında bilgi edinmesini sağladığı için makalenin olumlu yönüdür. Araştırmanın metodu makale içerisinde belirtilmemiştir bu makale adına bir eksikliktir. Ayrıca çalışma kapsamındaki 3 katılımcı öğretmenin deneyimleri ve ATBÖ yaklaşımını uyguladıkları sınıf düzeyleri ve konu alanları farklıdır. En azından konu alanları aynı olsa daha güzel bir çalışma olabilirdi. soru: öğretmenlerin deneyimlerinin farklı olması araştırmayı olumsuz yönde etkilemiş olabilir mi ?
Makalenin amacı , argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi genel soru sorma örüntüsü ile argümantasyon oluşturma arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bunun için ATBÖ modelini uygulayan 3 öğretmen ve 146 öğrenci üzerinde çalışma yapılmıştır çalışmada bulunan öğretmenlerin hepsi farklı üniteler ya da konular üzerinde ATBÖ modelini uygulamıştır. Araştırma sonuçlarını karşılaştırılması çokta doğru olmamıştır çünkü bir çok değişken sabit tutulmamıştır. Bu makalenin hangi araştırma yöntemine göre yapıldığı ve yazıldığı makalede belirtilmemiş ve bu belirtilmeyen yöntemle ilgili teorik bilgide verilmemiştir. Bu da makaledeki bir eksikliktir. Eğer bu çalışma 3 öğretmenlerin yaşları, deneyimleri, Cinsiyetleri, ATBÖ yaklaşımını uyguladığı sınıf düzeyi ve uygulama yapılan üniteler aynı olsaydı sonuç nasıl değişirdi?
Bu araştırmada, ATBÖ yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. farklı tecrübe ve yeterliliklere sahip öğretmneler yine birbirinden farklı öğrenci grupları ile uygulama yapmışlardır.Öğrenci ve öğretmenlere yardımcı olarak birer ATBÖ şablonu verilmiştir. müzakereler için yararlanılan sorular Bloom taksonomisine sınıflandırılarak incelenmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Soruların niceliğinden ziyade niteliğinin önemli olduğu yani soru sorma örüntüsünün argüman oluşturma üzerine etkisinin güçlü olduğu belirtilmiştir. Öğrenciler aynı olmasa bile en azından daha paralel gruplardan oluşabilirdi. Soru: Müzakere sırasında gerçekleşen monolog ve diyaloglar arasında denge sağlamak açısından öğretmen nelerden faydalanabilir?
Makale Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının(ATBÖ) uygulandığı sınıflarda hem öğretmenin hem de öğrencilerin soru sorma yaklaşımları, sordukları soruların niteliğine göre verilen cevapları ayrıca bu yaklaşımla öğrencilerin kavramsal öğrenme ve argüman yapılandırma süreçlerinin nasıl daha etkili kullanılabileceği ve öğretmenlerin soru sorma becerilerinin nasıl geliştiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın hangi il,ilçe ve okulda yapıldığı ile ilgili bilgi verilmemiştir. Ayrıca ATBÖ yaklaşımının 6. Sınıf konularının hangilerine uygulandığı ve öğretmen adaylarının da yine hangi konularda uygulandığına yer verilmemiştir. Etkinliklerin içeriğine ve sayısı hakkındada bir bilgiye yine yer verilmemiştir. Çalışma benzer seviyedeki öğrenciler arasında yapılsa daha iyi olurdu çünkü eğitim seviyesi farkı (6.Sınıf ve öğretmen adayları) fazla olması soru sorma niteliği zaten normal olarak artmaktadır. Bu yaklaşım fazla bir fark göstermemiştir bence aynı seviyeler olmadığı için. Öğretmenlere ATBÖ yaklaşım ile ilgili aynı eğitim verildiyse ne yapacakları belli ise neden uygulamada bu kadar fark ortaya çıktı?
Makale Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme yaklaşımının sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisi incelenmektedir. Çalışma 3 öğretmen ve 146 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Çalışmada 2. ve 3. öğretmenin 1. öğretmenden daha başarılı olduğu görülmektedir. Bunun nedeni 1. öğretmenin sınıf içerisinde olup biten her şeyi kontrol etmekte olup sınıf içerisinde hem yapılacakları hem de öğrencilerin düşüncelerini kontrol altına almaya çalıştığından başarı daha düşük olmuştur.Ayrıca 1. öğretmenin diğer iki öğretmene göre daha çok düşük sevide soru sorması ve daha az yüksek seviyede takip sorusu sorması başarının düşmesine neden olmuştur.
Makalede ATBÖ uygulandığı sınıflarda (hem ortaokul hem üniversite) öğrenci ve öğretmenlerin soru sorma yaklaşımlarında ve soruların niteliğine göre argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesi anlatılmaya çalışılmıştır. bu uygulamayı üniversitede görev yapan öğretmen daha etkili kullanırken mebde çalışan öğretmenler arasında da deneyimi fazla olan öğretmenin daha başarılı olduğu görülmektedir. soruların sorulma şekline göre müzakere yöntemi daha etkili hale gelebiliyor burada da durum öğretmenin etkisini ve öğrenciyi yönlendirmesine kalıyor.
SORU: Video kayıtına alındıkları bilen öğretmen ve öğrencilerin verdikleri cevaplar ne kadar doğaldır ve bu durum objektifliği ne kadar etkiler?
Amaç Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesidir . Sonuca göre ATBÖ etkili bir yöntemdir.Çalışma, sınıflarında ATBÖ yaklaşımını uygulayan üç öğretmen ile yürütülmüştür. Öğretmenlerden ikisi (1. Ve 2. öğretmenler) ilköğretim 6. sınıf fen bilgisi öğretmeni iken, diğeri (3. öğretmen) bir üniversitede laboratuvar asistanlığı yapan bir araştırma görevlisidir.Bu da değerlendirmenin yani karşılaştırmanın ne kadar geçerli olabileceği konusunda düşündürüyor. Sonuçlar ATBÖ ‘nün etkili olmasından mı yoksa öğrencilerin seviye farkından mı kaynaklıdır?
Bu çalışmanın amacı , Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesidir.
YanıtlaSilAraştırmanın Olumlu Yönleri:
*ATBÖ ile ilgili yeterince açıklama yapılmış,
*Farklı öğretmenlerin örneklerine yer verilmiş.
Araştırmanın Olumsuz Yönleri:
*Öğretmenlerin hepsi farklı konularda çalışmış. Bu da öğrencilerin sorularını etkilemiş olabilir. İki öğretmen 6. Sınıflarda çalışmış 3. öğretmen üniversite 1 . sınıf öğrencileriyle. Arada bu kadar fark olmasaydı yine bu kadar anlamlı bir fark çıkar mıydı ?
*Öğretmenlere ATBÖ yaklaşımı hakkında bilgi verildiği ve uygulama sürecinde yapılan uygulamaları gözlemleyerek öğretmenlere dönütler verildiği belirtilmiş. 1. Öğretmenin bu yaklaşıma karşı dirençli olduğu fark çıkar edilmişse neden çalışmaya dahil edilmiş?
*Araştırma ekibinden ve yurt dışında ATBÖ alanında çalışma yapan , bu çalışmaya katkısını sunan prof.den bahsedilmemiş.
*Öğretmenlerin herhangi bir yöntemle pedagojik bilgilerinin ölçüldüğüne dair bilgi yok ama tartışma kısmında pedagojik manevraları kıyaslanmıştır.
*Öğrencilere de ATBÖ yaklaşımı hakkında eğitim verilebilirdi.Kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için.
Makalede ATBÖ yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesi anlatılmış. Tüm makale sonunda benim aklımda kalan soru ise şu oldu: Öğretmenlere ATBÖ hakkında eğitim verilirken öğrencilere de müzakere eğitimi verilseydi bulgular daha doğru olmaz mıydı?
YanıtlaSilArgumantason tabanlı bilim öğrenme ile öğrenci ve öğretmenin genel soru sorma öruntusunu ve bu yaklaşımla soruların müzakere içerisinde nasıl birbirini tetikledigi ve oluşan argumanlarin incelenmesini konu alan bir makaledir. Makalede üç farklı grup oluşturulur birinci ve ikinci grup ilköğretim ikinci kademeden seçilirken diğer grup ise üniversitede fen bilgisi öğretmenliği okuyan 1.sinif öğrencileri olmuştur. Video kayıt gözlemler söylem çözülmesi yöntemine gidilip derinlemesine işlenmiştir konuşmalar ve burdan müzakere sürecinde oluşan sorular ve bu soruların bloom taksonomisine göre bilişsel düzeyi ve takip eden soruların daha üst seviyede olduğu görülmüştür. Soru : Bu uygulama farklı öğretim kademelerinde farklı konularda uygulanma sebebi ne olabilir ?
YanıtlaSilMakaledeki çalışma ATBÖ yaklaşımının kullanıldığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmenlerin soru yapılarının incelenmesi ve soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisini belirlenmesi amacıyla 3 öğretmen ve toplam 146 öğrenciyle gerçekleştirilmiş. ATBÖ yaklaşımından makalenin giriş kısmında detaylı bir şekilde bahsedilmiş ve çalışamaya katılan 3 öğretmene de çalışma öncesinde bilgi verilmiş. Çalışmanın sonuçlarına baktığımızda 1. öğretmenin diğer iki öğretmene göre daha düşük seviyede sorular sorduğu ayrıca 1. öğretmenin öğrencilerin düşüncelerini kontrol altına almaya çalıştığı ve deney aşamasında bazı kısımları kendisinin yaptığı, diğer iki öğretmenin bulgularına bakıldığında da onların biraz daha yüksek seviyede sorular sorduğu görülmüştür. Bunun sebebi olarak öğretmenlerin deneyimlerini gösterebiliriz çünkü 1 .öğretmen bir yıllık deneyime 2. öğretmen yedi yıllık deneyime ve 3. öğretmen üç yıllık araştırma görevlisi deneyimine sahiptir ayrıca araştırma görevlisinin grubunun üniversite seviyesinde olması da etkili olmuş olabilir.
YanıtlaSilÇalışma aynı yıllık deneyime sahip 3 öğretmenle aynı konu ve aynı seviyede ki sınıflarla gerçekleştirilseydi aynı sonuca ulaşılır mıydı?
ATBÖ yaklaşımında öğrenciler bilgiyi sorular sordukları, iddialar oluşturdukları ve bu iddialarını delillerle destekledikleri araştırma-sorgulamaya dayalı bir öğrenme ortamında yapılandırmaktadırlar.
YanıtlaSilBu yaklaşım öğrencilerin öğrenme sürecine katılımlarını artırmakta ve bu sebeple daha etkin bir öğrenme ortamı oluşturulabilmektedir. Müzakereler yoluyla öğrencilerin hemfikir oldukları ya da ayrılık gösterdikleri noktalar açıklığa kavuşmakta ve masa üzerine yatırılmaktadır. Müzakerelerde öğretmenin öğrencilere kendi şahıslarından ziyade fikir ve görüşlerini ileri sürmelerini sürekli hatırlatması gerekmektedir. Her ne kadar müzakerede hedef uzlaşma olsa da uzlaşmanın olmaması da öğrencilerin öğrenmeye yönelik motivasyonlarını artırıcı bir etkendir.
Araştırmada farklı yaş düzeylerinde öğrenciler ve farklı deneyimde öğretmenler kullanılması sınıflar arasında farka yol açmıştır. 6. sınıf öğrencileri üniversite öğrencileri gibi daha üst düzey düşünemedikleri için yapılan çalışma 1. grupta tam olarak olumlu sonuç vermemiştir.
ATBÖ yaklaşımı uzun süreç isteyen bir çalışmadır. Bu yüzden bu koşullarda uygulanması zaman açısından sıkıntılı olabilir. Kalabalık sınıflarda uygulanması da sorun olabilir.
-Video kayıtları öğrencilerin izniyle yapılmış, bu öğrencilerin doğal davranmasını engellemiş olabilir mi?
Argumantasyon tabanli bilim ogrenme yaklasiminda soru sorma ve sorularin niceliginden cok niteligi onemlidir.Ogretmenin soru sorma stratejisi ile ogrencilerin soru uretmesi arasinda iliski vardir.Arastirmada ogretmen sorularinin niteligi Bloom' un taksonomisine gore siniflandirilmistir.
YanıtlaSilSoru:Arastirmada ogrenci sorularinin niteligi de incelenip siniflandirilsaydi ogretmen ogrenci ve soru sorma stilleri arasinda daha net bir iliski kurulamaz miydi?
Bu makalede ATBÖ yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesi anlatılmış. Bu makalede 3 öğretmenden yardım alınıyor. 2 ve 3. öğretmenler ATBÖ yaklaşımını diğer 1. öğretmene göre daha iyi kullanabiliyorlar.Bu öğretmenler arasındaki başarı farkı da pedogojik manevralara göre değerlendirmiştir. Bu araştırmada öğretmenlerin öğrencilere sorduğu soruların niteliği bloom taksonomisine göre sınıflandırılmıştır.Bu süreçte, öğrencilerin bilimsel ya da sosyo-bilimsel içerikli konularda iddia oluşturmaları, oluşturulan iddiaları ve gerekçelerini sorgulamaları, farklı bakış açılarıyla oluşturulan iddiaları değerlendirerek bilimsel anlamda nitelikli açıklamalara ulaşmaları amaçlanmıştır.
YanıtlaSilSoru:Fen bilimleri eğitiminde argümantasyon uygulamaları her yönteme dahil edilebilir mi? ve laboratuvar uygulamasında kullanılabilirliği var mıdır?
Çalışma ATBÖ yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma arasında ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Çalışmada 3 öğretmen ve 146 öğrenci kullanılmıştır. Çalışmayı ders içerisinde video kayıt yapılarak, video kaydının verileri yazılı ortama geçirilmiş ve üzerinde söylem çözümlemesi yöntemi kullanılarak kodlamalar yapılmış, tutarlılığı %90 olarak elde edilmiş. Elde edilen kodlamalar Blomm taksonomisine uygun şekilde sınıflandırılmış ve analiz edilerek sonuçlar tartışmaya açılmıştır. Söylem çözümleme yöntemi nitel araştırma yöntemi olarak kullanılmıştır. 1. öğretmenin yeterince başarılı olamadığı araştırma verilerinden elde edilmiştir.
YanıtlaSilSoru1: Çalışmanın daha verimli olması için ATBÖ yöntemi kullanılırken öğretmenleri seçme aşamasında yapılabilecek yöntemler neler olabilir?
Soru 2: Araştırmanın tutarlılığını incelemek için yurt dışına gönderilen verileri inceleyen profesör ve araştırma görevlileri sadece kodlamalardaki sözel ifadeleri mi incelemiştir, yoksa eğitim sistemiyle ilgili tutarlılığı da göz önünde bulundurmuşlar mıdır?
Çalışmada Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme(ATBÖ) yaklaşımını kullanarak sınıfda öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi amaçlanmıştır.Çalışma ATBÖ yaklaşımını uygulayan 3 öğretmen ve 146 öğrenci ile yürütülmüştür.Çalışmadan önce öğretmenlere ATÖB ile ilgili ayrıntılı bilgilerin verilmesi giriş kısmında açıklanmıştır.Çalışmanın sonuçlarına bakılacak olunursa 1.öğretmenin sonuçları diğer iki öğretmene göre düşük çıkmıştır.Sorulan soruların daha düşük seviyede olduğu sonucuna varılmıştır 1.öğretmende.Bu farklılıkların tecrübe ile alakalı olup olmadığı tartışılabilinir diye düşünüyorum.Sonuç olarak öğretmenin soru düzeyine göre öğrencilerinde sorularının düzeyinin şekil aldığı saptanmıştır.
YanıtlaSilMakalede Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisi incelenmektedir. Bu kapsamda makalenin örneklemini ATBÖ yaklaşımını uygulayan üç öğretmen ve toplam 146 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda Öğretmenin soru sorma stratejileri ile uygulama düzeyinin sınıf içerisindeki müzakere sürecinin oluşumunda ve devam etmesinde etkili olduğu görülmüştür. Makalede ATBÖ hakkında yeterli sayılacak kadar bilgiye yer verilmiştir. Bu makaleyi okuyan birisini ATBÖ hakkında bilgi edinmesini sağladığı için makalenin olumlu yönüdür. Araştırmanın metodu makale içerisinde belirtilmemiştir bu makale adına bir eksikliktir. Ayrıca çalışma kapsamındaki 3 katılımcı öğretmenin deneyimleri ve ATBÖ yaklaşımını uyguladıkları sınıf düzeyleri ve konu alanları farklıdır. En azından konu alanları aynı olsa daha güzel bir çalışma olabilirdi.
YanıtlaSilsoru: öğretmenlerin deneyimlerinin farklı olması araştırmayı olumsuz yönde etkilemiş olabilir mi ?
Makalenin amacı , argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi genel soru sorma örüntüsü ile argümantasyon oluşturma arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bunun için ATBÖ modelini uygulayan 3 öğretmen ve 146 öğrenci üzerinde çalışma yapılmıştır çalışmada bulunan öğretmenlerin hepsi farklı üniteler ya da konular üzerinde ATBÖ modelini uygulamıştır. Araştırma sonuçlarını karşılaştırılması çokta doğru olmamıştır çünkü bir çok değişken sabit tutulmamıştır. Bu makalenin hangi araştırma yöntemine göre yapıldığı ve yazıldığı makalede belirtilmemiş ve bu belirtilmeyen yöntemle ilgili teorik bilgide verilmemiştir. Bu da makaledeki bir eksikliktir.
YanıtlaSilEğer bu çalışma 3 öğretmenlerin yaşları, deneyimleri, Cinsiyetleri, ATBÖ yaklaşımını uyguladığı sınıf düzeyi ve uygulama yapılan üniteler aynı olsaydı sonuç nasıl değişirdi?
Bu araştırmada, ATBÖ yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. farklı tecrübe ve yeterliliklere sahip öğretmneler yine birbirinden farklı öğrenci grupları ile uygulama yapmışlardır.Öğrenci ve öğretmenlere yardımcı olarak birer ATBÖ şablonu verilmiştir. müzakereler için yararlanılan sorular Bloom taksonomisine sınıflandırılarak incelenmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Soruların niceliğinden ziyade niteliğinin önemli olduğu yani soru sorma örüntüsünün argüman oluşturma üzerine etkisinin güçlü olduğu belirtilmiştir. Öğrenciler aynı olmasa bile en azından daha paralel gruplardan oluşabilirdi.
YanıtlaSilSoru: Müzakere sırasında gerçekleşen monolog ve diyaloglar arasında denge sağlamak açısından öğretmen nelerden faydalanabilir?
Makale Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının(ATBÖ) uygulandığı sınıflarda hem öğretmenin hem de öğrencilerin soru sorma yaklaşımları, sordukları soruların niteliğine göre verilen cevapları ayrıca bu yaklaşımla öğrencilerin kavramsal öğrenme ve argüman yapılandırma süreçlerinin nasıl daha etkili kullanılabileceği ve öğretmenlerin soru sorma becerilerinin nasıl geliştiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın hangi il,ilçe ve okulda yapıldığı ile ilgili bilgi verilmemiştir. Ayrıca ATBÖ yaklaşımının 6. Sınıf konularının hangilerine uygulandığı ve öğretmen adaylarının da yine hangi konularda uygulandığına yer verilmemiştir. Etkinliklerin içeriğine ve sayısı hakkındada bir bilgiye yine yer verilmemiştir.
YanıtlaSilÇalışma benzer seviyedeki öğrenciler arasında yapılsa daha iyi olurdu çünkü eğitim seviyesi farkı (6.Sınıf ve öğretmen adayları) fazla olması soru sorma niteliği zaten normal olarak artmaktadır. Bu yaklaşım fazla bir fark göstermemiştir bence aynı seviyeler olmadığı için.
Öğretmenlere ATBÖ yaklaşım ile ilgili aynı eğitim verildiyse ne yapacakları belli ise neden uygulamada bu kadar fark ortaya çıktı?
Makale Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme yaklaşımının sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisi incelenmektedir. Çalışma 3 öğretmen ve 146 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Çalışmada 2. ve 3. öğretmenin 1. öğretmenden daha başarılı olduğu görülmektedir. Bunun nedeni 1. öğretmenin sınıf içerisinde olup biten her şeyi kontrol etmekte olup sınıf içerisinde hem yapılacakları hem de öğrencilerin düşüncelerini kontrol altına almaya çalıştığından başarı daha düşük olmuştur.Ayrıca 1. öğretmenin diğer iki öğretmene göre daha çok düşük sevide soru sorması ve daha az yüksek seviyede takip sorusu sorması başarının düşmesine neden olmuştur.
YanıtlaSilMakalede ATBÖ uygulandığı sınıflarda (hem ortaokul hem üniversite) öğrenci ve öğretmenlerin soru sorma yaklaşımlarında ve soruların niteliğine göre argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesi anlatılmaya çalışılmıştır. bu uygulamayı üniversitede görev yapan öğretmen daha etkili kullanırken mebde çalışan öğretmenler arasında da deneyimi fazla olan öğretmenin daha başarılı olduğu görülmektedir. soruların sorulma şekline göre müzakere yöntemi daha etkili hale gelebiliyor burada da durum öğretmenin etkisini ve öğrenciyi yönlendirmesine kalıyor.
YanıtlaSilSORU: Video kayıtına alındıkları bilen öğretmen ve öğrencilerin verdikleri cevaplar ne kadar doğaldır ve bu durum objektifliği ne kadar etkiler?
Amaç Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının uygulandığı sınıflardaki öğrenci ve öğretmen sorularının incelenmesi ve genel soru sorma örüntüsü ile argüman oluşturma ilişkisinin belirlenmesidir . Sonuca göre ATBÖ etkili bir yöntemdir.Çalışma, sınıflarında ATBÖ yaklaşımını uygulayan üç öğretmen ile yürütülmüştür. Öğretmenlerden ikisi (1. Ve 2. öğretmenler) ilköğretim 6. sınıf fen bilgisi öğretmeni iken, diğeri (3. öğretmen) bir üniversitede laboratuvar asistanlığı yapan bir araştırma görevlisidir.Bu da değerlendirmenin yani karşılaştırmanın ne kadar geçerli olabileceği konusunda düşündürüyor.
YanıtlaSilSonuçlar ATBÖ ‘nün etkili olmasından mı yoksa öğrencilerin seviye farkından mı kaynaklıdır?